ZCK: kładka pomiędzy nowym dworcem i peronami w przyszłym roku?
TriGranit odpowiada na pytania poznaniaków związane z budową Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Co z wiatą na peronie pierwszym, która nijak ma się do nowej elewacji parkingu? Czy tył parkingu zostanie obudowany panelami? Czy między budynkiem nowego dworca i parkingiem zostanie luka - między innymi o to pytają mieszkańcy.
Za sześć tygodni otwarta zostanie druga część Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego - galeria handlowa, dworzec autobusowy PKS wraz z parkingiem. Inwestycja wielkimi krokami zbliża się do końca, a poznaniacy mają sporo pytań związanych z ostatecznym wyglądem okolicy obiektu po jego ukończeniu.
Inwestor postanowił ponownie przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Te dotyczą m.in. wykończenia sufitów nad peronami, kładki łączącej nowy dworzec z peronami 4-6, a także elewacji parkingu.
Jak wyjaśnia TriGranit, który stawia ZCK, nad peronami 1-3 na budynku parkingu nie pojawi się podwieszany sufit. - Inwestor montuje docelowe oświetlenie liniowe, stosowane powszechnie na remontowanych bądź budowanych od podstaw dworcach. Podwieszany, ażurowy sufit będzie tylko pod budynkiem nowego dworca oraz nad PKS-em, w miejscu najmniej narażonym na zniszczenie - tłumaczy. Równocześnie dodaje, że prace wciąż trwają i część elementów instalacji jeszcze przed otwarciem ZCK zniknie pod maskowaniami.
Z peronu pierwszego prawdopodobnie zniknie stara wiata, zlikwidowane zostaną także ustawione na peronach lampy. - Prawdopodobnie tak się stanie, jednak przypominamy, że zarówno sama wiata, jak i lampy oraz mała architektura na peronach leżą w gestii PKP i o ich zmianie lub usunięciu ostatecznie zdecyduje PKP.
Spore zainteresowanie wzbudza bryła parkingu oraz jej wykończenie. Od strony placu dworcowego pojawiły się na niej panele zmieniające kolor w zależności od oświetlenia i kąta patrzenia. Będą zamontowane tylko do wysokości starego budynku dworca. - Ma to związek z planowaną przebudową tego obiektu oraz budową kładki łączącej nowy dworzec z Dworcem Zachodnim - zaznacza TriGranit. Panele nie zostaną natomiast zamontowane "na tyłach" parkingu od strony torów. - Pojawi się tutaj tylko siatka zabezpieczająca przed wypadnięciem i rzucaniem przedmiotami, które mogłyby uszkodzić przejeżdżające pociągi.
Poznaniacy zwrócili też uwagę na lukę pozostawioną między nowym budynkiem dworca, a parkingiem. Skarżą się, że na pasażerów będzie tu padać deszcz. - Ten widoczny odstęp pomiędzy parkingiem i ścianą nowego dworca PKP jest pozostawiony świadomie jako jedyne miejsce, które w razie wybuchu pożaru będzie służyło szybkiemu, naturalnemu oddymieniu obiektu. Takie rozwiązanie narzucają przepisy przeciwpożarowe - zaznacza inwestor. Inne otwarte przestrzenie w konstrukcji parkingu mają być przykryte szklanym dachem, by w przypadku opadów deszczu woda nie dostawała się na perony.
Otwarty pozostaje temat kładki, która ma połączyć nowy budynek dworca z peronami 4-6, a także przyszłości starego budynku dworca. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace mogą się rozpocząć wiosną przyszłego roku. - Termin budowy kładki uzależniony jest od uzyskania niezbędnych pozwoleń. Co do losów budynku starego dworca, wciąż trwają negocjacje z partnerem, jakim jest spółka PKP. S.A - kończy.
Otwarcie galerii handlowej, dworca autobusowego oraz parkingu jest planowane na 25 października.
Najpopularniejsze komentarze