Wyniki egzaminów gimnazjalnych: najlepiej z angielskiego
Znane są wyniki testów gimnazjalnych, do których uczniowie trzecich klas podchodzili w kwietniu. Poznańscy uczniowie najlepiej wypadli na teście z języka angielskiego. Zobacz pozostałe wyniki.
Około 40 tysięcy uczniów z Wielkopolski w kwietniu przystąpiło do egzaminu gimnazjalnego. Gimnazjaliści najpierw mierzyli się z testem z historii i wiedzy o społeczeństwie (60 minut). Następnie mieli godzinną przerwę, po której ponownie usiedli do ławek i tym razem rozwiązali test z języka polskiego (90 minut).
Kolejny dzień minął pod znakiem części matematyczno-przyrodniczej. Ta również została podzielona na dwa arkusze - z matematyki oraz z przedmiotów przyrodniczych. Najpierw uczniowie sprawdzali swoją wiedzę z biologii, chemii, fizyki i geografii, a następnie, po przerwie, z matematyki. Ostatni dzień egzaminów to zmagania z językiem obcym nowożytnym. Na poziomie podstawowym napisali go wszyscy. Jeśli uczeń kontynuował w gimnazjum naukę języka ze szkoły podstawowej zdawał egzamin rozszerzony z języka.
W piątek przedstawiono wyniki gimnazjalistów. W skali kraju gorzej niż przed rokiem wypadły części humanistyczne - z języka polskiego uczniowie uzyskiwali średnio 62% punktów (przed rokiem 65%), a z WOS-u i historii 58% (w 2012 - 61). Lepiej jest natomiast z matematyką, przedmiotami przyrodniczymi i językami obcymi. Z matematyki gimnazjaliści uzyskiwali średnio 48% (w 2012 roku 47), a z przedmiotów przyrodniczych 59% (w 2012 - 50%). Język angielski utrzymał się na tym samym poziomie (63% dla poziomu podstawowego), a język niemiecki na poziomie 58% (w 2012 - 57%).
W samym Poznaniu wyniki są lepsze od średniej krajowej. Poznańscy uczniowie w teście z historii i WOS-u uzyskali średnio blisko 62% możliwych punktów. Z języka polskiego - 66%, z przedmiotów przyrodniczych 63%, z matematyki ponad 54%. Najlepiej wypadł test z podstawowego języka angielskiego - średnio uzyskano blisko 73%. W przypadku języka niemieckiego to ponad 59%.
Porównując wyniki w Poznaniu z ubiegłorocznymi osiągnięciami naszych gimnazjalistów - zdecydowanie lepiej jest w przypadku przedmiotów przyrodniczych (skok o blisko 10%). Nieco lepiej jest również z matematyką (o 1%) i językiem angielskim (1%). Gorzej wypadliśmy w historii i WOS-ie (o 4%) oraz języku polskim (2%).