Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej ruszy w tym roku?
Jest szansa, że w tym roku rozpocznie się przebudowa ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej związana z budową spalarni śmieci w tym rejonie - trzeba bowiem zapewnić do niej dojazd. Po zakończeniu inwestycji, która ma potrwać około dwóch lat, kierowcy będą tu mieli do dyspozycji nowoczesną trasę. Ale najpierw będą musieli się liczyć z utrudnieniami.
Do końca wakacji w 2012 roku trwały konsultacje społeczne związane z projektem budowy i przebudowy dróg dojazdowych do spalarni śmieci, która powstanie na terenie Karolina. Inwestycja dotyczy przede wszystkim ulic Gdyńskiej i Bałtyckiej, a także dróg przyległych.
- Jest szansa, że roboty drogowe rozpoczną się w tym roku, a konkretniej w czwartym kwartale roku - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. - Do trzeciego kwartału chcemy zebrać komplet niezbędnych dokumentów, by następnie móc przystąpić do prac budowlanych - dodaje. W wieloletniej prognozie finansowej na ten cel przeznaczono 105 milionów złotych. Budowa ma potrwać około dwóch lat i z pewnością będzie powodować utrudnienia w ruchu.
- Ulicę Gdyńską czeka przebudowa na odcinku od mostu nad rzeką Główną do terenów położonych już poza terenem Poznania, w gminie Czerwonak - wyjaśnia Libich. Konkretniej, nową Gdyńską dojedziemy aż do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. Co oznacza pojęcie "nowa"? Gdyńska stanie się szersza - zyska po jednym pasie ruchu w każdą stronę (czyli kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu). - Na skrzyżowaniu z ulicą Chemiczną stanie sygnalizacja świetlna, a w pobliżu sporych zakładów - elektrociepłowni i gazowni pojawi się podziemne przejście dla pieszych.
Samochody nie będą już musiały czekać na przejazd przez tory kolejowe. W ciągu ulicy Gdyńskiej pojawi się wiadukt, dzięki któremu przejedziemy nad torami. - Wybudowane zostaną drogi rozprowadzające z wiaduktu. Nowe połączenie umożliwi też dojazd z Koziegłów w kierunku Swarzędza szybciej niż obecnie - zauważa Libich. Na terenie gminy Czerwonak w ciągu Gdyńskiej (na obecnych skrzyżowaniach z Poznańską i Piaskową) pojawią się ronda - każde będzie mieć po dwa pasy ruchu.
Ale zmiany nie dotyczą wyłącznie ulicy Gdyńskiej. Rewolucję przejdzie także ulica Bałtycka na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z Syrenią. - Ulica Bałtycka po przebudowie będzie mieć po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Przy skrzyżowaniu z Gdyńską tych pasów będzie jeszcze więcej - bo cztery. Dwa do jazdy na wprost i dwa do skręcania w lewo, w kierunku Czerwonaka. Pasy do skrętu w lewo będą też wydłużone.
Na inwestycji zyskają także piesi i rowerzyści. Wzdłuż przebudowywanych odcinków tras mają się pojawić chodniki i ścieżki rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe.