Reklama

Przebudowa Kaponiery po Euro 2012

Koncert zespołu sprzed lat w Blue Note, fot. Wikipedia
Koncert zespołu sprzed lat w Blue Note, fot. Wikipedia

Po zakończeniu Euro 2012 ruszy kolejny etap prac związanych z przebudową Ronda Kaponiera. Handlowcy i usługodawcy spod ronda otrzymali już wypowiedzenia umów najmu.

- Jesteśmy zaskoczeni otrzymanymi z miasta pismami, w których informuje się nas o wypowiedzeniu umów najmu i konieczności opuszczenia lokali do połowy lipca. Wielu handlowców jest tutaj od 20 lat, a przedstawiciele miasta zapewniali nas, że będziemy mogli tutaj pozostać na dotychczasowych warunkach. Jesteśmy ciekawi, jaki zakres prac przewiduje w tym miejscu miasto. Chcemy się spotkać z prezydentem Ryszardem Grobelnym i oczekujemy wyjaśnień, gdyż ZDM nie chce z nami rozmawiać - powiedział anonimowo naszej redakcji jeden z handlowców spod Ronda Kaponiera.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


Kolejny etap przebudowy Ronda Kaponiera ma ruszyć na początku lipca. Ekipy budowlane mają się zająć odcinkiem od Mostu Teatralnego do samego Ronda Kaponiera wraz z przejściem podziemnym. - Kluczową kwestą dla Kaponiery jest PST i ulica Dworcowa. Pytanie czy PST będzie w momencie zamknięcia Kaponiery, czy będzie można puszczać tramwaje przy pewnych pracach zwłaszcza rozbiórkowych - mówił na antenie Telewizji WTK dr Jaremi Rychlewski z Politechniki Poznańskiej.

Wiadomo, że kolejny etap przebudowy Ronda Kaponiera ma się zakończyć do listopada 2013 roku. Inwestycja przewiduje m.in. uruchomienie przystanku PST pod Rondem Kaponiera, odnowę przejścia, budowę wind dla niepełnosprawnych i kobiet z wózkami dziecięcymi, zmiany na wjeździe w ul. Dworcową. Po przebudowie Rondo Kaponiera ma mieć kilka poziomów.

Oprócz handlowców i usługodawców duży problem będzie miało również Muzeum Motoryzacji, którego siedziba również znajduje się pod Rondem Kaponiera. Automobilklub Wielkopolski wciąż szuka odpowiedniej dla muzeum siedziby, gdyż cała kolekcja liczy ponad 300 pojazdów. Jednak najbardziej zmartwieni całą sytuacją wydają się być poznańscy studenci. - Trudno sobie wyobrazić poruszanie się po Poznaniu tramwajami bez Ronda Kaponiera, a dodatkowo to zawsze było miejsce, w którym możemy za niską cenę zrobić ksero notatek. Mam nadzieję, że po remoncie znajdzie się tutaj miejsce dla punktów ksero - mówi Agata, studentka Uniwersytetu Ekonomicznego.

Przypomnijmy, że początki "komunikacyjnej" Kaponiery sięgają lat siedemdziesiątych XIX wieku. Obecne rondo z przejściem podziemnym powstało 19 maja 1973 roku. Więcej informacji o historii Ronda Kaponiera tutaj.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
13.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro