Reklama
Reklama

Przedłużenie PST: tunel później, ale przed EURO

fot. Michał Nadolski
fot. Michał Nadolski

W grudniu wykonawca budowy przedłużenia trasy PST do Dworca Zachodniego zamknął tunel - przejście podziemne - łączące Dworzec Główny z Zachodnim. Prace miały tu potrwać do końca kwietnia. Przedłużą się, ale mają się zakończyć jeszcze przed EURO 2012.

W połowie grudnia, ze względu na konieczność przebudowania przejścia podziemnego pomiędzy Dworcem Głównym PKP a Dworcem Zachodnim, konieczne było jego zamknięcie. Wówczas wykonawca prac zapewniał, że przebudowa tunelu zakończy się do maja 2012 roku.

Studiujesz? Chcesz poznać pracę dla miasta? Urząd Miasta Poznania przyjmuje zgłoszenia na 4-miesięczne płatne staże. Aplikuj do 16 czerwca!
REKLAMA


- Niestety, ale ze względu na mrozy i pewne niespodzianki, z którymi mieliśmy do czynienia podczas prac w tunelu wykonawca ma pewne opóźnienie - informuje Maciej Bulski z Infrastruktury Euro Poznań 2012. Niespodzianki, o których mówi Bulski to m.in. konieczność przeprojektowania fragmentu inwestycji, a także pojawienie się kabli instalacyjnych w miejscach, w których nie powinno ich być.

- Wykonawca może twierdzić, że nie zdąży, że ma opóźnienia i trudności, ale naszym zadaniem jest, by dopilnować terminów i na pewno będziemy to robić. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której na EURO 2012 pasażerowie nie mogą korzystać z tunelu - zauważa Bulski. - Przejście podziemne musi być dostępne i zrobimy wszystko, by tak się stało. Może nie będzie do końca estetyczne, bo np. nie wystarczy czasu na położenie płytek itp., ale będzie możliwość przejścia - zapewnia.

Według Bulskiego, cała inwestycja prowadzona jest w odpowiednim tempie. - Prace przy przedłużeniu trasy PST posuwają się do przodu. Jesteśmy w dużej mierze uzależnieni od Hydrobudowy, która prowadzi przebudowę ulicy Roosevelta. Musimy mieć zgrane harmonogramy. Jeśli Hydrobudowa będzie dotrzymywać terminów, my też nie będziemy mieli z tym żadnych problemów. Terminem oddania trasy wciąż jest koniec 2012 roku i tego się trzymamy - kończy Bulski.

Przypomnijmy, że koszt budowy trasy PST do Dworca Zachodniego, wraz z wykupem gruntów i dokumentacją, to ponad 115 milionów złotych. Po zakończeniu inwestycji mieszkańcy okolic obecnie działającej trasy PST zyskają co najmniej kilka minut na dojeździe do Dworca Zachodniego. W tej chwili to, co udało się nadrobić tramwajom na trasie PST jest marnowane na przejeździe przez ruchliwe skrzyżowania w centrum.

Trasa będzie mieć 2 kilometry długości i będą się po niej poruszać linie nr 12 i 14.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

24℃
15℃
Poziom opadów:
4.2 mm
Wiatr do:
28 km
Stan powietrza
PM2.5
10.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro