Facebook założy oddział w Polsce. Czy wybierze Poznań?
Światowy portal społecznościowy chce otworzyć swój oddział w Polsce. O cenną inwestycję już silnie zabiegają marketingowcy z Wrocławia. Poznańscy urzędnicy wybrali tzw. ciche działania.
Jak donosi dziennik "Gazeta Prawna", światowy potentat internetowy Facebook planuje założenie oddziału w Polsce. Do tej pory za polskie strony portalu odpowiadał oddział firmy w Dublinie. Szybki wzrost liczby użytkowników z naszego kraju, których jest już ponad 7,5 mln, a także kilkadziesiąt tysięcy założonych u nas firmowych funpage’ów skłoniły amerykańskiego giganta do otwarcia swojego biura także w Polsce.
Facebook zatrudnia na całym świecie ponad 3 tysiące specjalistów informatyki, inżynierii czy marketingu. Oprócz swojej siedziby, posiada 12 biur w USA i 14 na całym świecie, w tym 7 w Europie. Jak donosi "Gazeta Prawna", nie wiadomo jeszcze ile osób może znaleźć zatrudnienie w oddziale, który powstanie w Polsce. O inwestycję zaczął już jednak zabiegać Wrocław, bijący w ostatnich latach na głowę Poznań w przyciąganiu zagranicznych inwestycji z dziedziny IT.
Po przyciągnięciu takich firm jak Google czy IBM, stolica Dolnego Śląska jest już w Polsce informatycznym liderem i obecnie skupia się na ściąganiu do siebie tylko najcenniejszych inwestycji. Teraz głośno zabiega o Facebook-a. Na portalu społecznościowym pojawiła się już akcja "Wybieram Wrocław", pod którą podpisało się już ponad 1100 osób. Petycja w sprawie umieszczenia polskiego oddziału firmy Marka Zuckerberga we Wrocławiu zostanie przesłana w przyszłym tygodniu do jej siedziby w Palo Alto.
Czy Poznań równie energicznie walczy o oddział Facebooka? - Oczywiście zabiegamy o tę inwestycję - mówi Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów w poznańskim magistracie. - W przeciwieństwie do Wrocławia, my prowadzimy działania, które nie są podawane do publicznej wiadomości. W dalszej kolejności zastanawiamy się nad podjęciem również bardziej widocznej akcji promocyjnej. Też nie chcemy powielać działań Wrocławia - dodaje.
A więc Wrocław robi głośną kampanię, a Poznań cichą i słabo widoczną? - Przede wszystkim najpierw trzeba przygotować grunt pod takie działania. Działamy profesjonalnie - odpowiada Marcin Przyłębski.
Najpopularniejsze komentarze