Pomniki znanych poznaniaków z nietypową 'ozdobą'
Stary Marych, Bohdan Smoleń i Krzysztof Trzciński - Komeda 'przypominają' o ważnej akcji.
Od 15 do 17 października na trzech znanych poznańskich pomnikach pojawiły się dziecięce nosidełka z nazwą kampanii. W ten sposób postaci z monumentów "przyłączyły się" do akcji, której celem jest zachęcenie do rozmowy o partnerskich relacjach w rodzinie oraz symboliczne podkreślenie, że to właśnie bliskość i zaangażowanie tworzą prawdziwych bohaterów.
"W przestrzeni miasta można zobaczyć także plakaty i hasła, które w prosty i emocjonalny sposób pokażą, jak ważne są pierwsze miesiące spędzone z maluchem. Każde z nich rozpoczyna się od "63 dni", a dalej precyzuje: "treningów z czułości", "na rozkręcenie jej marzeń", "drzemek bez deadline'ów" czy "wspólnych spacerów". Kampania podkreśla, że urlop rodzicielski ojców to nie tylko wsparcie dla partnerki, ale także ogromna szansa dla samego dziecka. Dzięki bliskości z tatą najmłodsi szybciej budują więź emocjonalną, a badania pokazują, że sprzyja to ich rozwojowi społecznemu i emocjonalnemu"- informują miejscy urzędnicy.
"Urlop tacierzyński niesie również korzyści dla obojga rodziców - u matek zmniejsza ryzyko depresji poporodowej i ułatwia powrót do pracy, a ojcom daje większą satysfakcję z życia, lepszą równowagę między pracą a rodziną oraz przestrzeń do rozwoju osobistego. To także korzyść dla pracodawców - zaangażowany tata to lojalny i zmotywowany pracownik"- dodają.
Od kwietnia 2023 roku Kodeks pracy przyznaje ojcom prawo do dziewięciotygodniowego urlopu rodzicielskiego, którego nie można przekazać matce dziecka. Choć z roku na rok coraz więcej mężczyzn decyduje się z niego skorzystać, wciąż aż 80 procent ojców nie wykorzystuje tego uprawnienia.
Szczegółowe informacje o kampanii oraz zasadach korzystania z urlopu rodzicielskiego można znaleźć na stronie "Weź 9, Tato!".