Podpiszą dwie umowy na ważne inwestycje kolejowe w regionie. Pojawi się nowa nitka mostu na Warcie i 26 km nowego toru
Na czwartek zaplanowano podpisanie dwóch istotnych umów z wykonawcami.
Jak podaje PKP PLK, pierwsza umowa będzie dotyczyć budowy drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp, a druga rewitalizacji linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec - Gołańcz - granica województwa.
Informowaliśmy już na epoznan.pl, że w przypadku Obornik drugi tor powstanie na długości około 2 kilometrów, a w ramach prac zaplanowano dodatkową nitkę mostu na Warcie i nowy peron na przystanku Oborniki Wlkp. Miasto. Prace mają trwać mniej niż rok, a więc pociągi mają pojechać po nowym torze w 2026 roku.
W przypadku drugiej inwestycji, na trasie Wągrowiec - Gołańcz - granica województwa, w ramach robót na odcinku 26 kilometrów w Wielkopolsce pojawi się nowy tor, a pociągi będą mogły na nim osiągać prędkość do 120 km/h. Powstać mają dwie mijanki, dzięki którym linią pojedzie więcej pociągów. Inwestycja zakłada modernizację peronów na 6 stacjach i przystankach, m.in. Kobylec, Grylewo i Gołańcz. W Wągrowcu mieszkańcy zyskają nowy przystanek. Na przebudowanych peronach przewidziano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonawcą prac będzie PORR, a umowa opiewa na ponad 243 mln złotych. Zostanie podpisana w drugiej połowie roku. Całość prac ma trwać nieco ponad rok.