Szykują się inwestycje rowerowe w różnych rejonach miasta. Znalazły się na zwycięskiej liście
Wiadomo już, które pomysły zgłoszone w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2025 zostaną zrealizowane.
Blisko 6 tysięcy głosów zdobył mały projekt Rowerowy lepszy Poznań, którego celem jest poprawa przejazdów rowerowych. Fani jednośladów mają jednak więcej powodów do radości.
"Projekt wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki niemu poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu jednośladów, a co za tym idzie więcej mieszkańców stolicy Wielkopolski będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach. Koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 200 000 zł"- informują miejscy urzędnicy.
Nie jest to jednak jedyna rowerowa inwestycja, która będzie realizowana dzięki środkom z PBO w 2025 roku.
Renowacja ścieżek wokół Rusałki. Inwestycja polega na rewitalizacji zdegradowanych dróg rowerowych wokół Rusałki. Chodzi o wykonanie nowej nawierzchni najbardziej zniszczonych fragmentów o łącznej długości 2000 m.
"Trasy wokół jeziora Rusałka w miarę upływu lat i coraz bardziej intensywnej eksploatacji uległy degradacji. Szczególnie po okresie jesienno-zimowym i po deszczach nawierzchnia na niektórych odcinkach zamienia się w błoto zalegające na całej szerokości. Żeby je ominąć, spacerowicze muszą wydeptywać obejścia na trawniku poza obrzeżem ścieżki. Po stronie południowej, ze względu na ukształtowanie terenu i bliskość brzegu jeziora, ominięcie błota jest często w ogóle niemożliwe. Szacunkowy koszt projektu to 800 000 zł"- przekazano.
Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę III. Projekt jest kontynuacją zwycięskich inicjatyw Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego z edycji 2023 i 2024. Na Dolnej Wildzie, od ul. Czechosłowackiej w kierunku południowym, powstał już pierwszy odcinek wydzielonej drogi rowerowej i chodnika, a prace nad drugim odcinkiem są w toku. Do realizacji pozostaje fragment znajdujący się najbliżej skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r.
"Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9" - informują przedstawiciele magistratu.
Nierówna nawierzchnia drogi pieszo-rowerowej, wykonana z pozapadanych i uszkodzonych płyt chodnikowych, zostanie zastąpiona gładkim podłożem bitumicznym. Zmiana ta znacząco poprawi zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort pieszych. Szacunkowy koszt realizacji projektu wynosi 795 000 zł.
Kontraruchy. Projekt wprowadzenia kontraruchu rowerowego na osiedlowych ulicach został zaakceptowany w trzech rejonach. Rozwiązanie to zostanie wdrożone na ulicach: Winnej, Warzywnej, Pszczelnej, Wiejskiej, Mińskiej, Białostockiej, Żurawiej, Kassyusza oraz na odcinku ul. Kochanowskiego (od Sienkiewicza do Dąbrowskiego).
"Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście"- podkreślają przedstawiciele miasta.
Najpopularniejsze komentarze