Przebudowa mostu Chrobrego i część budowy II etapu tramwaju na Naramowice jednocześnie?
Miasto wciąż rozważa taką możliwość.
Pod koniec września Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. W listopadzie otwarto oferty i wiadomo, że PIM będzie wybierać spośród 6 ofert, choć tylko jedna z nich mieści się w zakładanym budżecie. A ten wynosi 11,6 mln złotych.
Równocześnie miasto szykuje się do rozebrania i odbudowania mostu Chrobrego. Z szacunków magistratu wynika, że prace mogłyby trwać nawet 2,5 roku, z czego przez kilkanaście miesięcy tramwaje nie kursowałyby tą trasą. Już latem informowaliśmy na epoznan.pl, że jest pomysł, by w trakcie tego zamknięcia torowiska przebudować skrzyżowanie Garbary / Estkowskiego pod drugi etap tramwaju na Naramowice.
Portal transport-publiczny.pl opisuje, że miasto wciąż rozważa taką możliwość. Jacek Jaśkowiak w odpowiedzi na pismo od posła Franciszka Sterczewskiego wyjaśnia, że wykonawca dokumentacji projektowej ma "przeanalizować możliwości wykonania podziału budowy II etapu trasy tramwajowej na Naramowice na odcinki. Wówczas możliwe będzie podjęcie decyzji o ewentualnej równoległej realizacji obu inwestycji, uwzględniając jednak m.in. różnice w aktualnym stanie zaawansowania prac projektowych".
Gdyby miasto zdecydowało się na etapowanie - początkowo tramwaje zyskałyby możliwość dojeżdżania do ulicy Północnej, a więc w rejon stacji Poznań Garbary. Poruszałyby się tam tramwaje dwukierunkowe.
Przypomnijmy, że II etap tramwaju na Naramowice ma już decyzję środowiskową oraz gotowy Program Funkcjonalno-Użytkowy. Nowy odcinek trasy ma mieć około 3 km długości i ma biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. Rozważane jest także wykonanie łuku z nowej trasy w kierunku Winograd i Połabskiej.