Gigantyczny kontrakt. Poznańska firma może potrzebować nawet dwa razy więcej pracowników
Chodzi o Fabrykę Pojazdów Szynowych - H. Cegielski.
Przypomnijmy. PKP Intercity i Fabryka Pojazdów Szynowych - H. Cegielski podpisały kontrakt na dostawę 300 nowych wagonów. Zamówienie może zostać powiększone o kolejne 150 pojazdów.
Przewodniczący Związku Zawodowego Solidarność w FPS, Wojciech Antczak w rozmowie z Radiem Poznań komentuje, że to wielka szansa, ale też wielkie ryzyko, bo jeśli fabryka nie zrealizuje zamówienia grożą jej ogromne kary. "Pracuje w firmie od 1980 roku i nie pamiętam takiego kontaktu. Nawet w czasach komunizmu nie realizowaliśmy tak dużych zamówień. To jest wielka szansa na to żeby podwoić załogę, zatrudnić spawaczy i podwyższyć pensję żeby zachęcić do pracy młodych ludzi" - mówi.
"Z pewnością musimy zainwestować nie tylko w sprzęt, ale też w ludzi" - mówił w rozmowie z poznańską rozgłośnią prezes fabryki Grzegorz Kucia. Więcej szczegółów zdradzić nie chciał, ale nie zaprzeczył, że będzie potrzeba nawet dwa razy więcej ludzi niż dziś.
Jak dowiedzieli się dziennikarze Radia Poznań, potrzeba między innymi inżynierów, technologów, konstruktorów i kontrolerów jakości, ale też spawaczy i montażystów. Dodano, że pierwsze oferty już są.
Według planów, pasażerowie nowymi wagonami będą podróżować już w 2026 roku. Pojadą one z prędkością do 200 km/h w składach pociągów Express InterCity i Intercity. Dodano, że wagony zostały zaprojektowane w zupełnie nowym standardzie. We wnętrzach znajdziemy nową kolorystykę, elementy zabudowy w kolorze drewna czy ładowarki indukcyjne oraz oświetlenie dekoracyjne. Wszystkie zakupione wagony będą klimatyzowane. Będzie w nich bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia. Pisaliśmy o tym tutaj.
Najpopularniejsze komentarze