Reklama
Reklama

Gigantyczny kontrakt PKP Intercity. Tak mają wygladać nowe wagony

wizualizacja | fot. PKP Intercity
wizualizacja | fot. PKP Intercity

Podpisano umowę z H. Cegielskim. Chodzi o nawet 450 nowych wagonów.

PKP Intercity i Fabryka Pojazdów Szynowych - H. Cegielski podpisały kontrakt na dostawę 300 nowych wagonów. Zamówienie może zostać powiększone o kolejne 150 pojazdów. Jak przekazano, pasażerowie nowymi wagonami będą podróżować już w 2026 roku. Pojadą one z prędkością do 200 km/h w składach pociągów Express InterCity i Intercity. Dodano, że wagony zostały zaprojektowane w zupełnie nowym standardzie. We wnętrzach znajdziemy nową kolorystykę., elementy zabudowy w kolorze drewna czy ładowarki indukcyjne oraz oświetlenie dekoracyjne. Wszystkie zakupione wagony będą klimatyzowane. Będzie w nich bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia.

"Priorytetem PKP Intercity jest zwiększenie liczby miejsc dla naszych pasażerów. Realizacja zamówienia na nawet 450 wagonów zapewni niezbędny tabor do obsługi rosnącej liczby podróżnych. Wagony zapewnią pasażerom nowy standard podróży, będą wygodniejsze niż te, które dotychczas używaliśmy. Kupujemy je także z myślą o otwarciu krajowego rynku kolejowego na konkurencję" - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

"Takie wagony to nowość na polskich torach. Ich innowacyjny design, będzie wyróżniał się pośród reszty poruszających się składów. Z niecierpliwością czekamy na ich produkcję, żeby jak najszybciej mogły cieszyć oko naszych pasażerów. Naszym wspólnym cele jaki obraliśmy to nowa jakości na torach" - mówi Grzegorz Kucia, Prezes Zarządu H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Jak podkreślono, PKP Intercity może skorzystać z prawa rozszerzenia zamówienia do 450 wagonów, każda z ich kategorii będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk.

"Nowe wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością maksymalną 200 km/h w ruchu krajowym i międzynarodowym. W planie jest także możliwość wjeżdżania nimi do Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa - Poznań - Berlin, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Bohumin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Berlin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Szczecin, Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga czy Kraków/Wrocław - Bohumin" - przekazuje PKP Intercity.

Jak podkreślono, to największy w historii przewoźnika, pod względem liczby pojazdów, przetarg taborowy. Wykonawca został wybrany w drodze postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego. Wartość zamówienia wynosi 4 mld 239 mln brutto. Kwota wzrośnie do 6 mld 358 mln brutto po zwiększeniu zamówienia.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

30℃
19℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
19.22 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro