Wiadomo, kto będzie nadzorować modernizację kolejowej Towarowej Obwodnicy Poznania. Ma być terminowo
PKP PLK podpisały umowę na ponad 10 mln złotych netto.
- Dla sprawnej realizacji prac na kolejowej Towarowej Obwodnicy Poznania podpisaliśmy umowę na nadzór nad realizacją inwestycji. Wykonawca, Ekocentrum - Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych Sp. z o.o., za ok. 10,6 mln zł (netto) będzie czuwać nad całym procesem, oceniać zgodność wykonanych prac z projektem, dbać o odpowiednią jakość wykonania oraz rozliczać kontrakt. Zapewni to właściwe zarządzanie i terminową realizację inwestycji - podkreśla PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak zapowiadają kolejarze, inwestycja ma ruszyć w drugiej połowie lipca. - Początkowo modernizowane będą tory na szlakach Poznań Piątkowo - Kiekrz i Zieliniec - Koziegłowy. Roboty zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy, aby inwestycja nie wpływała na możliwości sprawnej obsługi pociągów pasażerskich i towarowych w Poznańskim Węźle Kolejowym - dodaje.
Udostępnienie Towarowej Obwodnicy Poznania pociągom pasażerskim ma usprawnić podróże koleją w aglomeracji poznańskiej. Inwestycja obejmie przebudowę około 70 km torów, modernizację sieci trakcyjnej, a także montaż nowoczesnych urządzeń sterowania. Pociągi będą poruszać się po trasie z prędkością 120 km/h. Pełny przejazd na trasie i zatrzymanie na wszystkich przystankach ma zająć około 50 minut. - Dla zapewnienia przejazdów wybudujemy nową łącznicę między Poznaniem Strzeszynem a Poznaniem Piątkowo i wyremontujemy długą na ok. 1 km estakadę kolejową nad Wartą (w dzielnicy Naramowice).
W ramach prac pojawi się nowe Lokalne Centrum Sterowania, przebudowanych będzie 18 przejazdów kolejowo-drogowych, a na 14 pojawią się nowe zabezpieczenia, sygnalizacje i rogatki. Dodatkowo mieszkańcy zyskają 7 nowych przystanków, a przebudowane będą perony w Nowej Wsi. - Pociągi zatrzymają się: w okolicy ul. Starachowickiej (p.o. Poznań Zieliniec), przy ul. Gdyńskiej (p.o. Poznań Koziegłowy), w rejonie ul. Naramowickiej (p.o. Poznań Naramowice), przy kampusie uniwersyteckim w pobliżu ul. Stróżyńskiego (p.o. Poznań Piątkowo), przy ul. Sucholeskiej (p.o. Poznań Suchy Las), w rejonie ul. Folwarcznej (p.o. Poznań Franowo) i ul. Kobylepole (p.o. Poznań Kobylepole), a także w okolicy ul. Szumana w Nowej Wsi (p.o. Swarzędz Nowa Wieś).
Całość będzie kosztować około 1,4 mld złotych netto. Wykonawcą będzie konsorcjum Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. (lider), Alusta S.A. (partner) i Intop Warszawa Sp. z o.o. Wszystkie roboty mają być realizowane do końca 2027 roku.