Miasto pokryje 100 % kosztów demontażu lub odbioru tego niebezpiecznego materiału
Rozpoczął się nabór wniosków do kolejnej edycji miejskiego programu usuwania azbestu.
W związku z realizacją "Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Miasta Poznania na lata 2021-2032" finansowane są: demontaż, zapakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest lub zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów.
"Tak jak w poprzednich latach wnioski mogą składać osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy oraz osoby prawne posiadające na swoich nieruchomościach w Poznaniu wyroby zawierające azbest (spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe). Niezbędne jest posiadanie tytułu prawnego do takiej nieruchomości" - informują miejscy urzędnicy.
Nabór potrwa do 30 kwietnia. Wniosek wraz z załącznikami można wysłać pocztą na adres Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań) i przez ePUAP lub złożyć osobiście w siedzibie wydziału (po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym umówieniu wizyty). Należy pamiętać, że datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do urzędu, a nie stempla pocztowego. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Jak przekazano, szczegóły dotyczące programu oraz wzory wniosków, wraz z listą wymaganych dokumentów, można znaleźć na stronie internetowej Poznań bez azbestu. Informacji udzielają również pracownicy Wydziału Klimatu i Środowiska - telefonicznie pod numerem: 61 878 5017 oraz drogą mailową: [email protected].
Program likwidacji azbestu realizowany jest od 2021 r. i cieszy się wśród poznaniaków dużym zainteresowaniem. W ciągu 3. edycji Wydział Klimatu i Środowiska zrealizował 511 wniosków. "Z terenu Poznania usunięto ponad 681 ton azbestu - z czego ok. 305 ton stanowiły pokrycia dachowe, 10 ton pochodziło z elewacji budynków, a ponad 365 ton to odpady azbestowe składowane na terenie nieruchomości" - podkreślają miejscy urzędnicy.