Brak wolnych terminów na zarejestrowanie wizyty w sprawie wniosku o paszport. Poznaniacy oburzeni
Do redakcji epoznan.pl już od kilku dni wpływają listy rozżalonych mieszkańców.
Chcieli oni zarejestrować się na wizytę w urzędzie w sprawie wniosku o paszport, jednak na stronie nie ma wolnych terminów. Kiedy próbujemy zarejestrować wizytę, pojawia się komunikat "Brak dostępnych rezerwacji w okresie od 10.01.2024 do 06.02.2024". Okazuje się, że nie tylko do 6 lutego nie ma wolnych terminów, ponieważ w każdym innym dniu lutego również nie można zarejestrować się na wizytę.
W tej sprawie kilka dni temu napisał Czytelnik - Co się dzieje, że nie można się zarejestrować na wizytę w sprawie złożenia wniosku o paszport?
We wtorek wpłynęły kolejne wiadomości w tej sprawie - Chciałam złożyć wniosek o paszport, ale na stronie, na której można dokonać zapisów okazuje się, że nie ma żadnych wolnych terminów w rejestracji! Czy aż takie jest obłożenie paszportowe w Poznaniu? Dlaczego nie ma żadnych wolnych miejsc do złożenia wniosku? To wygląda bardzo podejrzanie.
Na stronie Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego widnieje komunikat, że rezerwacja wizyty w celu złożenia wniosku o paszport nie jest obowiązkowa - Informujemy, że złożenie wniosku o dokument paszportowy i odbiór paszportu możliwe są: po pobraniu biletu bieżącego z biletomatu (około 2/3 wizyt przypadających w danym dniu, nie jest wymagana uprzednia rezerwacja wizyty), lub po dokonaniu rezerwacji wizyty przez internet (około 1/3 wizyt przypadających w danym dniu). We wszystkich lokalizacjach paszportowych na terenie województwa wielkopolskiego istnieje możliwość uiszczenia opłaty paszportowej kartą płatniczą przy stanowisku obsługi klienta.
O problemach z zarejestrowaniem się na wizytę w urzędzie w sprawie wyrobienia paszportu redakcja epoznan.pl informowała dwa lata temu, gdy doszło do podobnej sytuacji. Urzędnicy wyjaśniali wówczas, że możliwość rezerwacji internetowej obejmuje okres 4 tygodni naprzód, tzn. każdego dnia uwalniany jest ostatni dzień okresu objętego rezerwacją.
Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest osobista wizyta w urzędzie i pobranie na miejscu biletu.
Najpopularniejsze komentarze