Tramwaje mają jeździć ciszej po Poznaniu. Dzięki nocnym pracom
Te odbyły się w grudniu.
Wszystko dzięki szlifowaniu szyn. - Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk - likwiduje wszelkie rysy oraz zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach (takie zużycie powstaje podczas codziennej eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów). Po "zabiegu" główka szyny jest wyrównana, co dla okolicznych mieszkańców oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju, dla pasażerów - wzrost poziomu komfortu podróżowania, a dla MPK Poznań - dłuższą żywotność szyny oraz taboru - wyjaśnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
W przypadku Poznania prace związane ze szlifowaniem szyn odbywają się w nocy, gdy po torowiskach nie kursują już dzienne linie. W grudniu prace przeprowadzono na ulicach: Warszawskiej (od ronda Śródka do Miłostowa), Winogrady (od Armii Poznań do Przełajowej), Grunwaldzkiej (od węzła Bałtyk do Junikowa) oraz na moście Królowej Jadwigi. To tu ma być ciszej.
Tylko w grudniu w Poznaniu wyszlifowano 20 kilometrów toru pojedynczego.