Poznańskie Allegro absolutnym liderem pod względem użytkowników w kraju. Aliexpress wypchnięte z podium przez nowego gracza
Allegro nie ma sobie równych wśród platform e-commerce w Polsce.
Jak podają wirtualnemedia.pl, we wrześniu portal i aplikację Allegro odwiedziło ponad 18,5 mln użytkowników. Oznacza to, że 62,5% wszystkich internautów w Polsce korzystało w ubiegłym miesiącu z tego serwisu. Wywodzące się z Poznania Allegro pozostawia konkurencję daleko w tyle. Każdy z użytkowników spędził we wrześniu na Allegro średnio godzinę, 44 minuty i 3 sekundy.
Na drugim miejscu pod względem liczby użytkowników znalazł się portal mediaexpert.pl, który odwiedziło ponad 10,7 mln użytkowników. Ostatnie miejsce na podium przypadło stosunkowo nowemu graczowi na polskim rynku - platformie TEMU. We wrześniu skorzystało z niej prawie 10 mln użytkowników (od sierpnia platforma zanotowała skokowy wzrost liczby użytkowników - z niespełna 6 do prawie 10 mln użytkowników). Podobnie jak Aliexpress, wywodzi się z Chin, a do Polski weszła w lipcu. To właśnie TEMU wyprzedziło platformę Aliexpress, z której we wrześniu skorzystało o około milion użytkowników mniej (8,8 mln).
Wśród 10 najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce znalazło się też Allegro Lokalnie. Zajęło siódmą lokatę z 6,1 mln użytkowników we wrześniu.