Duża przebudowa na A2. Będą tu jeździły czołgi
Remont już trwa.
Jak informowaliśmy na łamach naszego portalu pod koniec czerwca ruszyła przebudowa dwóch obiektów mostowych w okolicy Wrześni i Słupcy. Wiadukt Autostradowy, przebiegający nad DK 92, w okolicy 209 km Autostrady Wielkopolskiej składa się z dwóch niezależnych obiektów (po jednym dla każdej jezdni autostrady). W poszczególnych etapach prac zostanie on całkowicie rozebrany, a następnie wybudowany nowy. Podobnie prace zaplanowano w przypadku mostu nad Strugą Bawół, zlokalizowanego w okolicy 225 km A2.
"W efekcie prowadzonych prac wzmocnione zostaną posadowienia obiektów, wzmocnione lub wybudowane nowe podpory, jak również powstaną zupełnie nowe konstrukcje przęseł. Pozwoli to na dostosowanie nośności przebudowywanych obiektów mostowych oraz ich parametrów konstrukcyjno-geometrycznych do aktualnych wymogów przepisów techniczno-budowlanych, m.in. w zakresie nośności: klasa I oraz obciążenie pojazdami specjalnymi według klasy MLC" - zapowiadała Anna Ciamciak, rzecznik Autostrady Wielkopolskiej S.A.
Jak informuje portal portalobronny.se.pl, chodzi o czołgi. Autostradą mają jeździć między innymi Abramsy, które kilka dni temu pojawiły się w Polsce. A właśnie w Poznaniu w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych będzie znajdować się centrum obsługi tych maszyn. "Przejazd Abramsów to wyzwania dla infrastruktury drogowej. W najlżejszej wersji Abrams waży min. 55 ton plus masa specjalnego ciągnika do przewozu broni pancernej. Dostosowanie A2 do przejazdu czołgów jest więc konieczne" - czytamy.
Jak wyjaśniają dziennikarze, MLC to skrót od Military Load Classification, używany przez NATO. "To standardowy system NATO, w którym obiekt mostowy ma przydzielony numer klasyfikacyjny wyrażający obciążenie, jakie może przenieść dla przejazdu pojazdów" - czytamy.
Najpopularniejsze komentarze