Wielkopolscy uczniowie najgorsi w kraju
Tak źle jeszcze nie było. Szóstoklasiści z Wielkopolski napisali sprawdzian najgorzej w kraju. Średnia województwa to 22 punkty. Najlepiej poradzili sobie uczniowie szkół prywatnych, społecznych i muzycznych.
Uczniowie klas szóstych coraz gorzej radzą sobie ze sprawdzianem kończącym naukę w podstawówkach. W tym roku nasze województwo jest na ostatnim miejscu. Dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej nie jest zdziwiona takim wynikiem. "Wielkopolska od 2002 roku ma z roku na rok wynik niższy na tle populacji - tłumaczy Zofia Hryhorowicz z OKE - Każdego roku trochę alarmujemy, mówimy o tym, iż zdarzy się taki moment, kiedy będziemy w tej tabeli szesnastu województw najniżej i ze smutkiem to stwierdzam, że dziś w tym miejscu właśnie jesteśmy."
Wyniki pokazały, że młodzi wielkopolanie czytać potrafią tylko na poziomie zadowalającym. Za pisanie nie dostali nawet połowy punktów. Z języka polskiego, uczniowie zdobyli w teście średnio zaledwie 22 na 40 punkty. Jak poinformowała dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Zofia Hryhorowicz Wielkopolscy uczniowie potrafią czytać jedynie na poziomie zadowalającym a z pisania nie otrzymali nawet połowy punktów. Szóstoklasiści mają też kłopoty z przestrzeganiem norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. Nie radzą sobie z rozumowaniem i wykorzystaniem wiedzy w praktyce.
W Poznaniu najlepiej wypadły szkoły prywatne, społeczne i muzyczne. PLANSZA średnio 34 punkty na 40 możliwych zdobyli uczniowie z prywatnej Eureki. W pierwszej piątce są również: Społeczna SP nr 1, Piątkowska Szkoła Uspołeczniona, Prywatna SP "Olimpijczyk", Społeczna SP nr 3 "Dębinka" oraz Społeczna SP nr 2. Średni wynik w Wielkopolsce od 2002 roku spadł o prawie 7 punktów. Wówczas tutejsi uczniowie zdobyli średnio 28,7 punktu.
Tegoroczne wyniku na pewno dadzą większości do myślenia a także zmobilizują do efektywniejszej pracy. Warto jednak pamiętać, że wyniki egzaminów to nie tylko prezentacja stanu wiedzy uczniów, ale także kompetencji nauczycieli oraz funkcjonowania całego sytemu polskiej edukacji.