Reklama
Reklama

Nowy zakład pracy w Wielkopolsce: będzie produkować podwozia do specjalnych pojazdów ciężarowych, początkowo zatrudni 200 osób

fot. Ministerstwo Rozwoju i Technologii
fot. Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Powstaje w Pile.

Inauguracja inwestycji miała miejsce we wtorek. - Pierwsze podwozia mają zjechać z linii montażowych już w sierpniu tego roku. W okresie 5 lat, inwestor planuje rozwinąć produkcję do 1600 szt. W tym czasie również podwozie zostanie w całości spolonizowane i w 80% produkowane w Polsce. Ostatnimi tego rodzaju pojazdami produkowanymi w Polsce były samochody marki STAR - informuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Leć z całą rodziną bezpośrednio z Poznania do Dubaju i odkryj to miasto. Przeżyj przygody w słońcu, oddaj się zakupowemu szaleństwu i sztuce kulinarnej. Z Poznania przez Dubaj w ponad 150 kierunków!
REKLAMA

- W fabryce zatrudnienie docelowo znajdzie prawie 200 osób, a z biegiem lat i rozwoju ta liczba będzie rosła. Zyskają również lokalni przedsiębiorcy, którzy wejdą we współpracę z inwestorem - mówił we wtorek minister Grzegorz Piechowiak. W fabryce będą montowane, a później też samodzielnie produkowane dwa typy podwozi Gralion 244 i Gralion 266. - Są to podwozia terenowe, wykorzystywane głównie do zabudowy samochodów z przeznaczeniem specjalnym, np. wozy strażackie czy karetki, ale także samochody na użytek służb celnych czy leśników. Ojczyzną aut jest włoska fabryka Tekne. Współpraca, którą nawiązaliśmy z włoskim przemysłem, pozwoli nam na polskim rynku być konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie uniezależnić się od zagranicznych dostawców i narzucanego przez nich czasu oczekiwania na gotowe podwozia - tłumaczył Wojciech Maślany, prezes Hilltech Truck.

Gralion jest nowością na naszym rynku, którego głównym atutem ma być zawieszenie. - Poprzez zastosowanie technologii mostów portalowych uzyskują prześwit powyżej 40 cm, co w tej w tej klasie pojazdów jest wyższe od tradycyjnych konfiguracji. Dzięki tak wysokiemu prześwitowi podwozie GRALION zapewnia dużo lepsze możliwości pokonywania trudnych terenów. Dodatkowo pojazd występuje w wersji 4x4 lub 6x6, co gwarantuje pełną mobilność i niezawodność nawet na najbardziej wymagających miejscach. Podwozia mogą być wykorzystywane zarówno jako podstawa do średnich wozów strażackich, które będą w stanie dotrzeć do nawet najtrudniejszych miejsc, ale również jako wojskowy pojazd bazowy w wersji podstawowej lub opancerzonej, karetki, pojazdy do ewakuacji, pojazdy serwisowe dla kolei czy w usługach komunalnych. Pojazd posiada również pełną homologację cywilną z Euro6, więc jest to także rozwiązanie dla odbiorców indywidualnych np.: pod kampery przeprawowe - zaznacza ministerstwo.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Niebezpieczna pogoda. IMGW przyspiesza ważność ostrzeżenia!
23℃
13℃
Poziom opadów:
2.2 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
13.32 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro