Reklama
Reklama

Prace na ul. Fredry i Mielżyńskiego prawie na finiszu!

fot. PIM
fot. PIM

Jak przekazuje PIM, harmonogram zakłada, że do połowy tego roku będą gotowe na wznowienie ruchu tramwajowego.

Wysłużone torowiska na ul. Fredry i Mielżyńskiego zostały zastąpione nowymi, które będą generowały mniej hałasu przy przejeżdżaniu tramwajów.

"1 kwietnia została otwarta dla tramwajów trasa przez most Uniwersytecki i ul. Towarową. Postęp prac na ulicach Fredry i Mielżyńskiego pokazuje, że niedługo tramwaje wrócą również i na tę trasę, dzięki czemu możliwy będzie przejazd przez centrum" - przypomina Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

"Obecnie wykonawca inwestycji koncentruje się na dwóch ważnych miejscach. Pierwszym jest węzeł przy Okrąglaku, gdzie priorytetem jest budowa łuku łączącego torowiska ulic Fredry i Mielżyńskiego. Drugi punkt to styk pl. Ratajskiego i ul. 23 Lutego, gdzie także łączone jest torowisko. Wszystkie te prace zbliżają nas do powrotu tramwajów na odcinek między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego" - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Przebudowa torowiska tramwajowego w ulicach Fredry i Mielżyńskiego realizowana jest przez wykonawcę zakresu Programu Centrum obejmującego okolicę Okrąglaka i placu Wolności. W ramach inwestycji gruntownie przebudowywany jest węzeł przy Okrąglaku, gdzie zbiegają się torowiska z ulic Mielżyńskiego, Fredry, Gwarnej i 27 Grudnia. Priorytetem jest wykonanie węzła w zakresie umożliwiającym przejazd tramwajów z ul. Fredry w ul. Mielżyńskiego i na odwrót. Dzięki temu w najbliższych miesiącach tramwaje będą mogły wrócić na trasę między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego. "Tory na łuku łączącym ul. Fredry i Mielżyńskiego zostały ułożone, obecnie trwają prace przygotowawcze przed zabudową torowiska kostką. Pozostanie tam jeszcze do rozwieszenia sieć trakcyjna" - informują urzędnicy PIM.

"Poza połączeniem przy pl. Ratajskiego, całe torowisko na ul. Fredry i Mielżyńskiego zostało już ułożone. Na ul. Fredry widać już także sieć trakcyjną. Nową nawierzchnię zyskała również platforma przystanku Most Teatralny od strony ul. Fredry. Nawierzchnia bitumiczna jezdni przy torowisku między mostem a al. Niepodległości także została wymieniona" - dodają.

Natomiast na ul. Mielżyńskiego dobiega końca układanie kostki kamiennej między nowymi szynami. Do rozwieszenia pozostała jeszcze sieć trakcyjna nad torowiskiem tej ulicy. Zmiany widać również na placu Cyryla Ratajskiego, gdzie oprócz torowiska i trakcji, wymieniona została także nawierzchnia platform przystankowych.

"Z początkiem kwietnia ruszyły także prace na połączeniu nowo ułożonego torowiska na placu Cyryla Ratajskiego z dotychczasowym w ul. 23 Lutego. Z tego względu należy liczyć się z ograniczeniami dla pasażerów i kierowców. Z uwagi na roboty w torowisku, trasa linii wahadłowej nr 98 została skrócona do placu Wielkopolskiego. Wyjazd z pl. Ratajskiego w ul. 23 Lutego jest niemożliwy, należy korzystać z objazdu przez ul. Młyńską i Nowowiejskiego. Odcinek ul. 23 Lutego między pl. Ratajskiego a ul. Nowowiejskiego jest dwukierunkowy, bez przejazdu do placu. Na pozostały odcinek ul. 23 Lutego wróciła stała organizacja ruchu" - tłumaczą urzędnicy PIM.

Przy okazji wyłączenia z ruchu skrętu z ul. Roosevelta w most Teatralny, MPK Poznań wymienia mocno już zużyte łuki na torowisku.



Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

6℃
0℃
Poziom opadów:
7.5 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
13.16 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro