Reklama
Reklama

Kilkaset nielegalnych reklam usunięto z poznańskich ulic w rok. Uchwała krajobrazowa pomoże?

fot. UM Poznań
fot. UM Poznań

W ubiegłym roku doprowadzono do usunięcia około 300 nielegalnych reklam, w tym ponad 60 wielkoformatowych i ekrany LED.

Choć za kontrolę legalności reklam odpowiadają urzędnicy, często to mieszkańcy i społecznicy zgłaszają samowole reklamowe, które następnie są weryfikowane. - Zainstalowanie reklamy wymaga dokonania zgłoszenia lub - w przypadku nośników trwale powiązanych z gruntem - wydania pozwolenia na budowę przez Wydział Urbanistyki i Architektury UMP. Co więcej, jeżeli chodzi o obiekty indywidualnie wpisane do rejestru zabytków lub znajdujące się w strefie ochrony konserwatorskiej, umieszczenie reklamy wiąże się również z koniecznością uzyskania pozwolenia Miejskiego Konserwatora Zabytków - przypominają urzędnicy.

Sytuację z nielegalnymi reklamami w mieście ma poprawić przegłosowana w styczniu przez miejskich radnych uchwała krajobrazowa. - Wprowadzi nowe, wyższe standardy w tym zakresie. Po wejściu w życie dokumentu będziemy mogli egzekwować porządek reklamowy w skróconej, łatwiejszej ścieżce niż dotychczas - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Przypomnijmy też, że w ostatnim czasie było głośno o konieczności usunięcia z terenu Poznania kilkudziesięciu automatów paczkowych, które ustawiono w strefie ochrony konserwatorskiej bez wymaganych zgód.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
1℃
Poziom opadów:
0.4 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
13.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro