Kara UOKiK dla firmy m.in. nadzorującej parkingi przy sklepach Biedronka czy Lidl
Chodzi o APCOA Parking Polska.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję w tej sprawie pod koniec grudnia. Prezes UOKiK uznał, że firma stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Po pierwsze, zwrócono uwagę, że na stronie internetowej APCOA pojawiła się informacja o możliwości złożenia reklamacji dotyczącej "Wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej" tylko dwoma kanałami - wypełniając formularz internetowy lub listownie. Po drugie, w pismach zawierających odmowę uwzględnienia reklamacji podano nieprawdziwą informację, iż w sytuacji nieuiszczenia opłaty parkingowej w terminie, konsument m.in. zostanie dodatkowo obciążony kosztem pozyskania danych właściciela pojazdu. Po trzecie, na stronie internetowej firmy podano, że reklamacje są rozpatrywane "w miarę możliwości w terminie do 30 dni", a termin może ulec wydłużeniu w przypadku dużej liczby zgłoszeń.
Wszystkie wymieniony praktyki nie są już stosowane, ale nie oznacza to, że UOKiK nie ukarał firmy. Za wszystkie naruszenia zbiorowych interesów klientów na APCOA Parking Polska nałożono kary w łącznej wysokości ponad 820 tysięcy złotych.
Przypomnijmy, że w czwartek pisaliśmy o naszym Czytelniku, który nie zdążył włożyć biletu parkingowego do auta, a już miał mandat za wycieraczką. Więcej TUTAJ.
Najpopularniejsze komentarze