Reklama
Reklama

Kara UOKiK dla firmy m.in. nadzorującej parkingi przy sklepach Biedronka czy Lidl

fot. Czytelnik
fot. Czytelnik

Chodzi o APCOA Parking Polska.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję w tej sprawie pod koniec grudnia. Prezes UOKiK uznał, że firma stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Po pierwsze, zwrócono uwagę, że na stronie internetowej APCOA pojawiła się informacja o możliwości złożenia reklamacji dotyczącej "Wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej" tylko dwoma kanałami - wypełniając formularz internetowy lub listownie. Po drugie, w pismach zawierających odmowę uwzględnienia reklamacji podano nieprawdziwą informację, iż w sytuacji nieuiszczenia opłaty parkingowej w terminie, konsument m.in. zostanie dodatkowo obciążony kosztem pozyskania danych właściciela pojazdu. Po trzecie, na stronie internetowej firmy podano, że reklamacje są rozpatrywane "w miarę możliwości w terminie do 30 dni", a termin może ulec wydłużeniu w przypadku dużej liczby zgłoszeń.

Studiujesz? Chcesz poznać pracę dla miasta? Zimowe, płatne staże studenckie w Urzędzie Miasta Poznania Do 20 października br. aplikuj na www.poznan.pl/mim/staz/
REKLAMA

Wszystkie wymieniony praktyki nie są już stosowane, ale nie oznacza to, że UOKiK nie ukarał firmy. Za wszystkie naruszenia zbiorowych interesów klientów na APCOA Parking Polska nałożono kary w łącznej wysokości ponad 820 tysięcy złotych.

Przypomnijmy, że w czwartek pisaliśmy o naszym Czytelniku, który nie zdążył włożyć biletu parkingowego do auta, a już miał mandat za wycieraczką. Więcej TUTAJ.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

14℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
10.12 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro