Podano, kiedy może powstać bezkolizyjny przejazd kolejowy na Starołęckiej
Trochę poczekamy.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w piątek PKP PLK i miasto podpisali list intencyjny, na mocy którego wspólnymi siłami będą budować bezkolizyjne skrzyżowanie na poznańskiej Starołęce, które zastąpi obecny przejazd kolejowy. Jak podały PKP Polskie Linie Kolejowe, każdego dnia przejeżdża tędy 200 pociągów oraz 10 tysięcy samochodów.
- Zgodnie z zapisami listu intencyjnego, inwestycja będzie finansowana przez obie strony: w części kolejowej przez PLK S.A. a w drogowej przez Miasto - podają kolejarze. - Cieszę się, że duże zaangażowanie doprowadziło do podpisania listu intencyjnego, a także z tego, że - według szacunków - Poznań otrzyma ok. 30 mln zł na tę inwestycję - mówi Bartłomiej Wróblewski, poseł na Sejm RP.
Podpisanie listu intencyjnego nie oznacza jednak, że prace ruszą zaraz. - Po pozyskaniu przez samorząd dokumentacji koncepcyjnej określony zostanie optymalny wariant planowanych prac - budowy wiaduktu kolejowego lub wiaduktu drogowego. Koncepcja wskaże również m.in. szacowane koszty powstania bezkolizyjnego skrzyżowania oraz rozwiązania techniczne. Szczegółowe zobowiązania przy kolejnych etapach realizacji inwestycji zostaną sprecyzowane w odrębnym porozumieniu, które PLK zawrą z samorządem w przypadku zakwalifikowania budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na Starołęce w Poznaniu do realizacji w ramach ogólnopolskiego projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe" - ostateczny wybór zadań zostanie dokonany po wielokryterialnej analizie zgłaszanych przez samorządy inicjatyw - podkreśla strona kolejowa.
Jeśli zapewnione zostanie finansowanie dla tej inwestycji, bezkolizyjne skrzyżowanie powstanie do końca 2029 roku.
Najpopularniejsze komentarze