Reklama

Gazeta Wyborcza blokowała wszystkie komentarze zawierające nazwę naszej redakcji. "Bo w przeszłości...."

zdjęcie ilustracyjne | fot. Tomasz Gzell, PAP
zdjęcie ilustracyjne | fot. Tomasz Gzell, PAP

Zgłosił się do nas Czytelnik, który próbował dodać komentarz o epoznan.pl na portalu wyborcza.pl.

Sprawa to ciąg dalszy 'anegdoty' Jarosława Kaczyńskiego z Legnicy. W ubiegłym tygodniu Gazeta Wyborcza napisała, że anegdotę o poznańskim blokersie prawdopodobnie Jarosław Kaczyński sam zmyślił, bo wedle Wyborczej nikt o niej w Poznaniu nie słyszał. Jak udało nam się ustalić, zdarzenie przytoczone przez Kaczyńskiego miało jednak miejsce, i dotyczyło Piotra Lisiewicza i Telewizji WTK (szczegóły tutaj). Jeden z naszych Czytelników po naszej publikacji chciał pod tekstem Wyborczej napisać komentarz 'epoznan.pl napisał, że chodzi o Lisiewicza i WTK'. Wyborcza.pl nie przyjęła jednak komentarza, pokazując Czytelnikowi komunikat 'Komentarz zawiera niedozwoloną treść!'. Czytelnik zmieniał treść komentarza próbując go dodać ponownie, a ten wszedł dopiero gdy zmienił 'epoznan.pl' na 'epoznan'.

Prowadzisz firmę? Zgłoś się do bezpłatnego konkursu Poznański Lider Przedsiębiorczości. Czytelne zasady, prosty formularz, łatwe zgłoszenie. Czekamy na Ciebie do końca lutego.
REKLAMA

Sprawdziliśmy. Faktycznie, cały portal wyborcza.pl blokował dodawanie komentarzy, które zawierałyby w sobie 'epoznan.pl'. Nie blokował komentarzy, które miałyby inne nazwy domen - np. onet.pl, wtk.pl czy gloswielkopolski.pl.

Postanowiliśmy zapytać o powody tej blokady u źródła. "W przeszłości fraza ta [epoznan.pl] została umieszczona we wpisach niezgodnie z zasadami komentowania i w związku z tym możliwość jej stosowania była ograniczona. To wszystkie informacje, jakie możemy udzielić w tej kwestii - sprawa dotyczy bowiem procedur wewnętrznych i zabezpieczeń serwisu internetowego." - odpisała nam Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory (wydawcy Gazety Wyborczej).

Rzeczniczka nie odpowiedziała nam na pytanie od kiedy ta blokada istniała. Po naszej interwencji blokada została jednak zdjęta.

"My nigdy nie prowadziliśmy żadnych operacji na forach innych mediów. Koncepcja, że cytowanie epoznan.pl przez forumowiczów GW zagrażało bezpieczeństwu serwisów Gazety Wyborczej nie jest dla mnie zrozumiała. Myślę, że po prostu komuś w Agorze się nie podobało, gdy forumowicze powoływali się w komentarzach na nasz serwis i być może uznano, że lepiej to wyciszyć. Szanujemy koleżanki i kolegów z Gazety Wyborczej, a także cenimy wolność słowa dlatego cieszymy się, że blokada została zdjęta" - mówi Witold Kundzewicz, redaktor naczelny epoznan.pl.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW znów ostrzega. Może być niebezpiecznie na drogach!
12℃
-2℃
Poziom opadów:
0.4 mm
Wiatr do:
13 km
Stan powietrza
PM2.5
67.75 μg/m3
Dostateczny
Zobacz pogodę na jutro