Phoenix Contact Wielkopolska - pierwsi pracownicy rozpoczęli pracę w nowym Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu
Phoenix Contact Wielkopolska (PXCW) to firma działająca w Polsce od 1994 roku i stale rozwijająca swoją działalność. Przedsiębiorstwo należy do Grupy Phoenix Contact, która jest światowym liderem i innowatorem w dziedzinie elektryfikacji, usieciowienia i automatyzacji. Otwarte w sierpniu Centrum Usług wspólnym to kolejny punkt działalności biznesowej PxCw w Poznaniu. Pierwsi specjaliści już rozpoczęli w nim swoją pracę. Będą oni wspierać działania Grupy w zakresie technicznym, finansowym i IT.
Nowoczesne biuro w sercu Poznania
Nowe biuro firmy mieści się w Nowym Rynku D, w centrum Poznania. To nowoczesna przestrzeń, która spełnia najwyższe standardy. Została zaprojektowana w taki sposób, aby zmaksymalizować komfort jej użytkowników, wykorzystując inteligentne systemy ograniczające negatywne oddziaływanie infrastruktury na środowisko.
Profesjonalne centrum wsparcia
Spółka na przełomie niemal 30 lat działalności operacyjnej w Polsce bardzo dynamicznie się rozwinęła w kierunku nowoczesnego i zautomatyzowanego przedsiębiorstwa z szeroko rozwiniętym parkiem maszynowym.
- To kolejny, ważny krok w rozwoju naszej firmy. Powołanie Centrum Usług Wspólnych jest wspaniałym wyróżnieniem od Grupy Phoenix Contact, ale też przejęciem dużej odpowiedzialności, na którą jesteśmy przygotowani - mówi Marcin Poznański, Prezes firmy Phoenix Contact Wielkopolska. - Dla nas Centrum Usług Wspólnych oznacza stworzenie profesjonalnego centrum, które usprawni procesy biznesowe i zwiększy ich efektywność - dodaje.
W polskich oddziałach produkcyjnych firmy, zlokalizowanych w Nowym Tomyślu i Tarnobrzegu, oraz w oddziale w Poznaniu zatrudnienie znajduje aktualnie ponad 3300 wykwalifikowanych pracowników. W świeżo otwartym oddziale firmy PxCW docelowo do roku 2030 liczba zatrudnionych wyniesie ponad 150 osób.
Pierwsi pracownicy na pokładzie
Pierwsi specjaliści rozpoczęli pracę w nowym biurze już 5 sierpnia. Wraz z współpracownikami z Phoenix Contact Wielkopolska w Nowym Tomyślu świadczą oni usługi z zakresu technicznego, informatycznego i finansowego wsparcia dla Grupy Phoenix Contact. Z kolei w obszarze usług komercyjnych koncentrują się na usługach księgowych, kontrolingu i zarządzaniu infrastrukturą budowlaną, aby wspierać globalną działalność firmy.
- To wielka wygrana dla całej Grupy Phoenix Contact. Dzięki Shared Service Center w Polsce dodatkowo wzmacniamy i wspieramy naszą międzynarodową sieć kompetencji - komentuje Hanna Albrecht, Director Technical Shared Services, Manager Platform Strategy and Business Development Phoenix Contact.
Szeroki wachlarz świadczonych usług
W Centrum Usług Wspólnych utworzono 12 obszarów wsparcia, m.in. Elektromechaniki, Elektroniki, Zarządzania Danymi, E-learningu, Zarządzania Infrastrukturą Budynkową, IT, Księgowości, Controllingu i Laboratorium R&D. To ostatnie zajmuje się testowaniem prototypów, a także nowych oraz istniejących już artykułów.
- Wykonujemy testy elektryczne, mechaniczne oraz materiałowe, a także uczestniczymy w pracach projektowych Działu Rozwoju. Posiadamy Certyfikat Akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji. Jest to najwyższe potwierdzenie kompetencji Laboratorium R&D świadczące o jakości wykonywanych przez nas badań - komentuje Michał Zgrabka, Kierownik Działu Zarzadzania Jakością.
Phoenix Contact Wielkopolska jest producentem artykułów elektrotechnicznych i komponentów do automatyki przemysłowej wykorzystywanej do sterowania, łączenia i rozdzielania przepływu energii oraz sygnału danych, niemal dla każdej gałęzi przemysłu. Najczęstszymi odbiorcami tych produktów są branże: automotive, telekomunikacyjna, energetyczna, energii odnawialnej, elektroniki przemysłowej, budowy maszyn czy automatyki budynków.
Jak wskazuje Dariusz Izydorczyk, kierownik SSC Development & Product Marketing, nowe biuro to także możliwość dalszego rozwoju wachlarza nowoczesnych produktów, a co za tym idzie, możliwość zatrudnienia większej liczby osób: - Liczymy, że rozszerzenie działalności w ramach Centrum Usług Wspólnych o nowe obszary, tj. produkty elektroniczne, zarządzanie aprobatami technicznymi, czy też tworzenie dokumentacji produktowej, pozwoli Grupie na dalszy, równie imponujący rozwój.
Do pracy w nowym Centrum poszukiwani są przede wszystkim pracownicy z doświadczeniem we wspomnianych wcześniej obszarach. Jak wskazuje Marzena Farulewska, SSC FICO Manager: - W kontekście rekrutacji do działu finansowego Centrum Usług Wspólnych wymagana jest merytoryczna wiedza i doświadczenie w obszarze bezpośrednio związanym z finansami i controllingiem, a także znajomość systemów ERP, najchętniej SAP. Poszukujemy również osób ze znajomością programowania i automatyzacji-robotyzacji procesów finansowych. Kandydaci powinni być zmotywowani do zbudowania organizacji od zera i rozwijania jej do momentu osiągnięcia pełnej dojrzałości.
Przyszli pracownicy powinni być otwarci na współpracę międzynarodową w ramach Grupy Phoenix Contact. Jak podaje Jakub Piekarz, Regional Service Center Manager jednostki IT Regional Service Center Europe, tak jest m.in. w przypadku działu IT - Nasz dział będzie odpowiedzialny za kompleksową obsługę usług informatycznych firm sprzedażowych z Grupy PxC w Europie i Kazachstanie. Będziemy wspierać oddziały w zakresie: pomocy użytkownikom, operacji na serwerach, tworzenia kopii zapasowych, wsparcia usług chmurowych czy wspólnych projektów z centralą w zakresie bezpieczeństwa IT, czy aktualizacji oprogramowania.
Ogromne możliwości rozwoju dla pracowników
U kandydatów poszukiwane są także chęci ciągłego doskonalenia i poszerzania swoich kompetencji. Dla pracowników przewidziany jest bowiem szereg różnego rodzaju szkoleń dających możliwości rozwoju i awansu.
- Wspieranie pracownika na każdym etapie jego kariery w PxCW, to nie slogan a fakt wpisany w nasze DNA - podkreśla Michał Sadecki, Dyrektor Personalny Spółki - każdego dnia wspólna praca w Phoenix Contact sprawia, że otaczający nas świat może rozwijać się w kierunku zrównoważonego rozwoju. To właśnie innowacyjne rozwiązania, na których oparta jest nasza technologa, dają szansę na zmierzenie się z wyzwaniami stojącymi przed dzisiejszym i przyszłymi pokoleniami. To nadaje głębszy sens tej pracy we wszystkich obszarach funkcyjnych naszej firmy - dodaje.
Nowe Centrum to szansa nie tylko dla samego PxCW, ale także dla osób chcących podjąć nowe wyzwania zawodowe. Globalna firma, świetna lokalizacja i bardzo dobre warunki zatrudnienia, to wszystko, co czeka na kolejnych pracowników Centrum Usług Wspólnych.
Autor: Phoenix Contact Wielkopolska