Reklama
Reklama

Mężczyzna skarży się na kursujące autobusy. "Spóźniłem się do pracy, zmarzłem i zachorowałem". Jest odpowiedź MPK

fot. MPK Poznań
fot. MPK Poznań

17 października w poniedziałek po godzinie 21:00 napisał do nas w tej sprawie Czytelnik.

- Wnoszę skargę na skandaliczne traktowanie pasażerów kursujących autobusem nr 178. Od ok. 2,3 tygodni kursy na linii odbywają się nieregularnie. Kursuje praktycznie co drugi, trzeci autobus. Sam kilkukrotnie czekałem na przyjazd autobusu 40 minut. Przystanek Wilczak II. Oczywiście spóźniłem się do pracy, zmarzłem i zachorowałem. Zadzwoniłem do Biura Obsługi Klienta i dowiedziałem się, że rzeczywiście jest problem, ponieważ brakuje kierowców i część autobusów nie wyjeżdża w trasę bądź kursują nieregularnie. I teraz moje pytania: dlaczego nie dokonano korekty rozkładu jazdy mając wiedzę, że brakuje kierowców? Dlaczego pasażer nie otrzymuje żadnego komunikatu na temat rzeczywistego przyjazdu autobusów? Dlaczego na przystankach widnieje rozkład jazdy, który nie przystaje do rzeczywistości? Dlaczego Pasażerowie wprowadzani są w błąd i po kupnie biletu nie mogą z niego skorzystać zgodnie z rozkładem jazdy? Czy takie praktyki są zgodne z prawem? I w końcu: w jaki sposób mam złożyć reklamację w celu odzyskania utraconych środków z powodu niewykonania usługi - brzmiała treść wiadomości od Czytelnika.

Zwróciliśmy się w tej sprawie do rzecznika prasowego MPK Agnieszki Smoguleckiej, która przyznała, że MPK Poznań, podobnie jak inne przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej boryka się z problemami kadrowymi dotyczącymi przede wszystkim kierowców autobusów. - Dlatego właśnie spółka korzysta, od dłuższego już czasu, z usług agencji pracy oraz zleceniobiorców. Umożliwia to w znacznym stopniu realizację zamówionych przewozów, jednak niewystarczająco. Decyzje w zakresie realizacji kursów podejmowane są na bieżąco, są dynamiczne z uwagi na fakt, iż na braki kadrowe nakładają się niemożliwe do przewidzenia nieobecności pracowników (choroba, opieka na członkiem rodziny, zdarzenia losowe). Stąd nie ma możliwości przekazania z wyprzedzeniem tego rodzaju informacji - powiedziała Agnieszka Smogulecka i dodała, że MPK Poznań pozostaje w stałym kontakcie z organizatorem transportu publicznego (który m.in. wyznacza częstotliwość kursów na poszczególnych liniach komunikacyjnych, prowadzi sprzedaż biletów) informując o sytuacji w firmie. Spółka przez cały czas prowadzi również intensywne działania rekrutacyjne.

Jednocześnie informuję, że zgodnie z Regulaminem przewozów w komunikacji miejskiej (lokalnym transporcie zbiorowym) organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu skargi, wnioski, odwołania i reklamacje można składać osobiście lub pisemnie w Punktach Obsługi Klienta ZTM, a także za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www.ztm.poznan.pl lub adres elektroniczny [email protected]. Skargi i wnioski pasażerów w sprawach związanych z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej rozpatrują także właściwi operatorzy w zakresie ich kompetencji - w przypadku MPK Poznań pisemną skargę można złożyć osobiście w siedzibie firmy przy ul. Głogowskiej 131/133, pocztą elektroniczną na adres [email protected] lub przez formularz kontaktowy na stronie www.mpk.poznan.pl - podsumowała Agnieszka Smogulecka z MPK Poznań.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

3℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
24.20 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro