Reklama

Pod Kaponierą i na Dworcu Zachodnim na ziemi pojawiły się duże naklejki. Mają je widzieć użytkownicy smartfonów

fot. ZTM
fot. ZTM

Trwa rozbudowa systemu informacji pasażerskiej. Zarząd Transportu Miejskiego chce w ten sposób ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji zbiorowej.

Jak już informowaliśmy, od początku września pasażerowie mogą zobaczyć na wyświetlaczach wybranych tramwajów i autobusów dodatkową, nowy piktogram. Nowość ma kształt wygiętej strzałki lub "żmijki" i informuje o zmianie trasy linii tramwajowej lub autobusowej. Taki symbol - na razie testowo - znajduje się na wyświetlaczach części tras tramwajowych i autobusowych, między innymi na liniach numer 3, 4, 8, 9, 12, 13, 15, 17, 163, 190 i 832.

Sanatorium Bałtyk w Kołobrzegu - bo Twoje zdrowie zasługuje na najlepszą opiekę. Blisko morza. Blisko zdrowia. Blisko Ciebie. Zarezerwuj już dziś! www.subaltyk.pl
REKLAMA

"Piktogram będzie widoczny przez 14 dni od momentu wprowadzenia objazdu. Po tym czasie na wyświetlaczach i tablicach informacji pasażerskiej na przystankach będzie się znajdować wyłącznie aktualna nazwa pętli, do której zmierza pojazd" - przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

"Informacja o zmianie jest dla pasażera istotna przez kilka, kilkanaście dni od jej wprowadzenia" - wskazuje Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. "Jeśli zmiana trwa dłużej niż 2 tygodnie, wiele osób przyzwyczaja się do nowej trasy. Wyświetlanie komunikatu o zmodyfikowanej trasie, co trwa przez przykładowo 5 miesięcy, nie sprawdza się i może być mylące. Dlatego chcemy zmodyfikować informacje na wyświetlaczach" - dodaje.

Kolejny element działań Zarządu Transportu Miejskiego ma na celu tworzenie jeszcze bardziej intuicyjnej informacji pasażerskiej.

"Zdając sobie sprawę z dużej liczby zmian w komunikacji związanych m.in. z remontami i modernizacjami, poszerzyliśmy także informację pasażerską o wielkoformatowe naklejki podłogowe. Znalazły się one w przejściach pod Kaponierą i na Dworcu Zachodnim. Szczególne umiejscowienie oznakowania jest związane z coraz większym wpływem smartfonów na nasze życie. Wiele osób w drodze na przystanek z przegląda informacje w telefonie komórkowym lub korzysta z social mediów. Apelujemy do pasażerów, żeby znajdując się w przestrzeni miasta przede wszystkim zwracali uwagę na to, co się wokół nich dzieje" - dodaje Trzebiatowski. "W ten sposób możemy dużo lepiej zadbać o własne (i innych bezpieczeństwo). Zdajemy sobie sprawę, że wpatrując się w ekran szybciej dostrzeżemy informację pasażerską znajdującą się na ziemi , bo wzrok skierowany jest w dół. Stąd pomysł na wielkoformatowe naklejki umieszczane w przejściach podziemnych Ronda Kaponiera i Dworca Zachodniego" - tłumaczy.

Ponadto rozbudowane zostały informacje na tzw. potykaczach znajdujących się na nieczynnych przystankach. Oprócz mocno zaznaczonego komunikatu, że przystanek jest nieczynny, pasażerowie dowiedzą się także o zmianach - dodano informacje, w jaki sposób można skorzystać z transportu zastępczego. Ponadto w gablotach na nieczynnych przystankach pojawiły się plansze, które mają z daleka wskazywać, że z danego miejsca tramwaje lub autobusy aktualnie nie kursują.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne na dziś ostrzeżenie IMGW. Dotyczy kilku powiatów w naszym regionie
25℃
17℃
Poziom opadów:
1.5 mm
Wiatr do:
20 km
Stan powietrza
PM2.5
9.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro