Reklama
Reklama

Na skrzyżowanie ul. Św. Marcin i Towarowej docierają kolejne szyny

fot. PIM

Przebudowa ul. Święty Marcin na odcinku między ul. Gwarną a mostem Uniwersyteckim jest coraz bardziej zaawansowana.

W piątek wykonawca inwestycji odebrał transport szyn, które montowane są na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Towarowej. To rozjazd dla tramwajów skręcających z ul. Towarowej w lewo, w stronę ronda Kaponiera. Widok nowych elementów torowiska cieszy, bo to inwestycja ważna dla transportu publicznego. Kontynuujemy również prace polegające na przebudowie jezdni, chodników, tras rowerowych i infrastruktury podziemnej - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach inwestycji rozebrane zostało stare torowisko tramwajowe na ul. Św. Marcin między ul. Gwarną a mostem Uniwersyteckim, a także na części ul. Towarowej. Na jego miejscu pojawiają się zupełnie nowe elementy. Do tej pory tory zamontowano już na odcinku od al. Niepodległości do ul. Kościuszki i od ul. Kościuszki do ul. Gwarnej. Na skrzyżowaniu Św. Marcin i al. Niepodległości jest zamontowana także płyta podrozjazdowa - informują urzędnicy PIM.

Ponadto w czerwcu zamontowany został rozjazd, który docelowo pozwoli na skręt tramwajów z ul. Towarowej w prawo, w ul. Św. Marcin - przed rozpoczęciem przebudowy takiej możliwości nie było. Nowe rozwiązanie odciąży węzeł Kaponiera, zwiększy pulę wariantów tras np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory. Ze względu na wprowadzenie nowego skrętu z ul. Towarowej w ul. Św. Marcin, dotychczasowe przystanki na ul. Towarowej zostaną przesunięte. Ponadto powstanie nowy przystanek przy Zamku dla tramwajów jadących w stronę ronda Kaponiera. Wszystkie przystanki objęte inwestycją zostaną przebudowane i wyposażone w nowe wiaty i infrastrukturę przystankową, w tym tablice ITS - przypominają przedstawiciele PIM.

Przy budowie torowiska stosowane są nowoczesne rozwiązania, które mają ograniczyć emisję hałasu i wibracji. Na węzłach rozjazdowych pojawią się zwrotnice blokowe, które zastosowano już przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Poznań jest jednym z pierwszych miast w Polsce stosujących tego typu rozwiązanie, ograniczające - dzięki jednoelementowej konstrukcji całej zwrotnicy - nakłady eksploatacyjne oraz wymiany. Dłuższą żywotność szyn zagwarantuje zastosowanie w miejscach narażonych na szybsze zużycie odpowiednich gatunków stali oraz zabezpieczanie ich smarownicami torowymi, pozwalającymi również wyeliminować hałas wynikający z ruchu tramwajów po ciasnych łukach - tłumaczą przedstawiciele PIM.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

32℃
21℃
Poziom opadów:
0.2 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
14.64 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro