Kolejny peron w Wielkopolsce stał się dostępniejszy dla podróżujących
Chodzi o trasę między Poznaniem a Jarocinem.
Podróżni w Pierzchnie, wsiadają do pociągów z obu peronów. Przebudowano niski peron (nr 2) naprzeciw budynku dworca. Teraz standardem dorównuje sąsiedniemu (nr 1) - wcześniej przygotowanemu do potrzeb podróżnych.
Prace uwzględniły potrzeby osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych pomocne są ścieżki naprowadzające ze zróżnicowaną fakturą. Zamontowane są wiaty oraz ławki. Jest jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Orientację w podróży ułatwia czytelne oznakowanie, a niezbędne informacje - m.in. rozkład jazdy - umieszczono w przeszklonych gablotach. Przygotowane są nowe stojaki rowerowe - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
Bezpieczeństwo w podróży zwiększyła zmiana lokalizacji peronu. Peron po przebudowie znajduje się obok jednego z torów - nie jak wcześniej miedzy torami. Dojście ma nową nawierzchnię, jest oznakowane i wygrodzone. W ramach prac, obok peronu ułożony został nowy tor oraz przebudowane konstrukcje sieci trakcyjnej.
PLK zapewniają lepszy dostęp do pociągów w 15 miejscowościach na 22 peronach. Korzystne zmiany będą szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace realizowane są w zakresie ogólnopolskiego projektu "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV - infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 - 2013". Inwestycja, warta łącznie ok. 100 mln zł, realizowana jest z zaangażowaniem środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - dodaje Śledziński.
W Wielkopolsce dzięki realizacji projektu przebudowane zostały perony w Pierzchnie, Domaninie, Solcu Wielkopolskim oraz Łęce Opatowskiej. Według zapowiedzi w 2023 r. gotowe będą kolejne perony w Kępnie i Słupi. Łącznie w województwie prace objęły 6 stacji i przystanków na linii kolejowej Kluczbork - Poznań Główny.
Dostęp do pociągów jest dla podróżnych coraz dogodniejszy dzięki inwestycjom PLK ze środków budżetowych i unijnych. Tylko w Wielkopolsce zmieniły i zmieniają się korzystnie perony m.in. na modernizowanych liniach do Szczecina, Piły, Wrocławia - kończy Śledziński.