Reklama

Mieszkańcy od tygodni czekają na rachunki za gaz: "Możliwe są opóźnienia"

Kolejka do punktu w Avenidzie | fot. Małgorzata
Kolejka do punktu w Avenidzie | fot. Małgorzata

Klienci PGNiG skarżą się, że od dawna nie dostali wyczekiwanych rachunków.

Sytuację komplikuje fakt, że w ostatnich tygodniach doszło do podwyżek cen gazu. Mieszkańcy nie wiedzą więc do końca, jakich rachunków się spodziewać. - Niestety już trzeci miesiąc nie mogę zapłacić za gaz. Nie wystawiają faktur, pomimo podania odczytów - informuje nasz Czytelnik. - Ja od listopada nie otrzymałam rachunku za gaz mimo próśb o wystawienie prognozowanych, skoro mają problem z odczytami, które się samemu zgłasza. Nie rozumiem, jak trzy miesiące nie potrafią przeprowadzić napraw modernizatorskich przez co człowiek nie może ani podać odczytu, a jak mu się już uda za którymś razem jeden podać zamiast trzech, to i tak faktury nie dostaję - pisze Marta.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Sygnały docierają też ze Swarzędza. - Od 1 listopada ubiegłego roku mieszkańcy Swarzędza, a zapewne i innych rejonów, nie otrzymali jeszcze rachunków za gaz. Za parę dni będzie już do zapłaty kwota za trzy miesiąc. Na stronie PGNiG jest lakoniczny komunikat od listopada 2021: "Informujemy, że z powodu prac modernizacyjnych w systemie bilingowym mogą wystąpić problemy z aktualizacją historii odczytów. Przepraszamy za utrudnienia". Nawiązanie kontaktu telefonicznego z centralą to 40 minut oczekiwania, aby usłyszeć od operatora wyżej wymienioną regułkę - pisze kolejny Czytelnik.

Skontaktowaliśmy się z PGNiG w tej sprawie. - Informujemy, że w związku z modernizacją systemu informatycznego możliwe są w niektórych rejonach opóźnienia w dostarczaniu rachunków za gaz - przekazał nam Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG. - Prosimy Klientów o cierpliwość i dziękujemy za wyrozumiałość. Zapewniamy, że mogą być spokojni o terminy płatności, które zostaną stosownie skorygowane - dodaje. - Jeśli ktokolwiek i kiedykolwiek dostanie fakturę, na której termin płatności nie pokrywa się z ustawowym czasem na jego uregulowanie, prosimy niezwłocznie o poinformowanie nas o tym fakcie (choćby telefonicznie) i skorygujemy termin płatności do właściwej daty - kończy.

Już w poniedziałek pisaliśmy o ogromnych kolejkach tworzących się przed punktami obsługi klienta PGNiG w Poznaniu (TUTAJ).

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

3℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
8.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro