Reklama

Wielkie zainteresowanie liniami turystycznymi i Maltanką. "Po czasie lockdownu ludzie spragnieni byli możliwości udziału w tego typu atrakcjach"

fot. ZTM

W 2021 roku miłośnikom przejazdów po stolicy Wielkopolski zaoferowano największą w historii liczbę historycznych pojazdów.

W zakończonym we wrześniu sezonie przejazdy turystyczne funkcjonowały na liniach tramwajowych nr 0 i H oraz autobusowych nr 100 i 102. Po raz pierwszy można było skorzystać z autobusowej linii nr 102, która zapewniła dojazd do Muzeum Martyrologii Wielkopolan Fort VII i Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu.

W tym roku linie turystyczne obsługiwał m.in. skład "szybkowców" 105N. Na linii 102 pojawiał się "ogórek". Natomiast na linię nr 100 wyjeżdżały m.in. autobusy Jelcz PR110 oraz Man i Ikarus. W wybrane niedziele uruchomiana była turystyczna linia historyczna H, obsługiwana tramwajem Typu I z wagonem doczepnym WD produkcji Carl Weyer. Warto pamiętać, że wagony silnikowe Typu I były pierwszymi tramwajami elektrycznymi kursującymi po Poznaniu, stąd trudno się dziwić dużemu zainteresowaniu jakie ten skład budził wśród miłośników komunikacji. Niezwykłą atrakcją była także możliwość nocnego przejazdu liniami turystycznymi - przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Jak przekonuje MPK to był bardzo dobry rok także dla Kolejki Parkowej Maltanka. Chociaż w maju kursowała ona tylko w weekendy, a w czerwcu obowiązywały jeszcze limity dotyczące liczby pasażerów, w sezonie 2021 ciuchcie MPK Poznań przewiozły w sumie ponad 138,5 tys. pasażerów. To wynik lepszy niż przed pandemią, czyli w sezonie 2019 (wtedy przewieziono nieco ponad 138 tys. pasażerów, w 2020 roku - z uwagi na ograniczenia - 73,5 tys.) - informuje Agnieszka Smogulecka, rzecznik MPK.

Olbrzymie zainteresowanie przejazdami liniami turystycznymi i Maltanką to potwierdzenie, że po czasie lockdownu ludzie spragnieni byli możliwości udziału w tego typu atrakcjach. Nie bez znaczenia było również to, że staraliśmy się, aby przewozy odbywały się jak najbardziej atrakcyjnym i urozmaiconym taborem, który przyciągnie mieszkańców i turystów, w tym miłośników komunikacji - mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. Dużą popularnością cieszyły się wyjazdy na linię historyczną H wagonu silnikowego Typu I z wagonem doczepnym WD produkcji Carl Weyer. Zainteresowanie wzbudzał wyremontowany wagon typu N a także odrestaurowany autobus DAF MB200. Dzięki współpracy z Solaris Bus & Coach na autobusowych liniach turystycznych mogliśmy uruchomić pierwsze sprzedane przez tę firmę Urbino 12. Na Maltance natomiast, już tradycyjnie, sporym uznaniem cieszył się parowóz Borsig Bn2t, najstarszy sprawny parowóz w Polsce - dodaje.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Na drogach może być bardzo ślisko! IMGW ostrzega przed oblodzeniem
1℃
-2℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
24.89 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.