Co najchętniej robią w Poznaniu turyści?
Odpowiedź na to pytanie uzyskamy dzięki barometrowi turystycznemu. Jest to nowa inicjatywa Poznańskiej lokalnej Organizacji Turystycznej. Jej członkowie przeprowadzają wśród turystów specjalne ankiety, które mają pomóc miastu opracowywać skuteczne kampanie reklamowe. Barometr turystyczny ma mierzyć nastroje osób odwiedzających Poznań. To nowa inicjatywa Poznańskiej lokalnej Organizacji Turystycznej. Jej członkowie przeprowadzają wśród turystów specjalne ankiety, których wyniki mają się przełożyć na przyszłe kampanie reklamowe.
Ankieterzy poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej przepytują głównie hotelowych gości. Turyści wypełniają ankiety podczas hotelowego śniadania. W ten sposób chcą zbadać, co goście zwiedzają, gdzie śpią, co jedzą i co podoba im się najbardziej.
Badania prowadzone są od początku stycznia. W ich przygotowaniu pomagają towarzystwu turystycznemu, hotele, restauracje, lotnisko, targi a nawet wypożyczalnie samochodów. Wszystko po to, by wiedzieć jak przygotowywać w przyszłości strategię reklamową dla Poznania.
Bo prawda jest taka, że Poznań jak na razie wypada dosyć blado na tle innych polskich miast. Turyści w pierwszej kolejności odwiedzają Kraków, Gdańsk czy Wrocław. A Ci, którzy już tutaj zawitają, nie zapamiętują nic, co wyróżniałoby Poznań spośród innych miast.
Klasycznie podoba im się stary rynek, Koziołki i Ostrów Tumski. Pozostałych atrakcji albo nie widzieli albo o nich nie słyszeli. Może, dlatego, ze ostatnie badania dotyczące oferty turystycznej odbywały się w 2004 roku. Od tego czasu nikt specjalnie o to nie dbał. Jest więc szansa, ze te przeprowadzane w styczniu zaowocują w przyszłości skuteczną promocja.