Głogowska: wdrożono ostateczną organizację ruchu wokół przystanku Sielska

Zakończyły się już wszystkie formalności, związane z budową przystanku wiedeńskiego na ulicy Głogowskiej.
Prace nad przystankiem Sielska ukończono już na początku września, ale do 7 października prowadzone były prace związane z wdrażaniem nowej stałej organizacji ruchu, polegające na malowaniu linii, wymianie sygnalizatorów i wdrażaniu zmian w programie sterującym sygnalizacją świetlną.
- Od czwartku na ul. Głogowskiej (od skrzyżowania z ul. Palacza i ul. Krauthofera do skrzyżowania z ul. Sielską) funkcjonuje już docelowa organizacja ruchu. Przez cały czas ruch w tym rejonie Poznania jest monitorowany, a ewentualne korekty wprowadzane będą na bieżąco - informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
- Przystanki wiedeńskie to rozwiązanie stosowane w miejscach, w których pasażerowie wsiadają do tramwajów bezpośrednio z jezdni. Po raz pierwszy zastosowano je w Wiedniu - stąd ich nazwa. Funkcjonalność przystanków wiedeńskich polega na tym, że fragment jezdni na długości przystanku podwyższa się do poziomu chodnika. To udogodnienie szczególne istotne w przypadku osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, a także opiekunów z małymi dziećmi - przypomina ZTM.
Warto pamiętać, że gdy na przystanku nie ma tramwaju, podwyższony fragment ulicy pozostaje jezdnią, po której poruszają się samochody. Wówczas pasażerom nie wolno przekraczać żółtej linii. W momencie, kiedy na przystanku stoi tramwaj, to kierowcy mają obowiązek zatrzymać się przed wjazdem na podwyższoną rampę.
Najpopularniejsze komentarze