Reklama
Reklama

Problemy z wyjazdem z Park & Ride? "Awarie szlabanu to niemal codzienność"

P&R na Starołęce | fot. sk

Wracamy do tematu parkingów Park & Ride.

Kilkanaście dni temu pisaliśmy o działających w Poznaniu obiektach, które na razie nie cieszą się wielkim powodzeniem, a jeden z nich stoi niemal pusty. Po tej publikacji napisała do nas jedna z Czytelniczek, która zwróciła uwagę na problemy techniczne, dotykające parkingi P&R.

- Głównym powodem, dla którego kierowcy omijają tego typu obiekty, jest przede wszystkim awaryjność szlabanu, który nie podnosi się podczas próby wyjazdu! Tego typu sytuacje to niemalże codzienność, której doświadczyłam osobiście, podobnie moje koleżanki z pracy. W takiej sytuacji kierowca musi czekać na obsługę parkingu, wtedy ktoś przyjeżdża i podnosi szlaban ręcznie. Niestety, czekanie 30-60 minut to ogromna strata czasu, na którą nie każdy może sobie pozwolić, szczególnie gdy trzeba jechać gdzieś po dziecko, do lekarza, czy po prostu człowiek spieszy się po pracy do domu. Powyższe spowodowało, że ja i moje koleżanki z pracy skutecznie zniechęciłyśmy się do korzystania z tego obiektu i nie dziwi mnie już fakt, że teren wokół Park & Ride jest oblepiony zaparkowanymi samochodami, a sam parking świeci pustkami...Drugim (choć może mniej kłopotliwym niż poprzednia sytuacja) defektem tych parkingów jest to, że zainstalowany na nich system do obsługi kart PEKA nie zawsze je odczytuje, mimo ważnego biletu okresowego, co czyni że parking przestaje być samoobsługowy - relacjonowała.

Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego, odpowiedzialnego za działanie P&R. - Parkingi typu Park & Ride są na bieżąco monitorowane w celu stałej kontroli stanu technicznego urządzeń znajdujących się na tych obiektach. Żeby zapewnić kierowcom jak największą wygodę parkowania, na obiektach znajduje się wiele nowoczesnych urządzeń mechaniczno-elektronicznych. Zwłaszcza w pierwszych miesiącach po oddaniu parkingu mogą zdarzać się usterki lub błędy w komunikacji pomiędzy poszczególnymi urządzeniami, które na bieżąco są usuwane w ramach gwarancji. Prawidłowe działanie zamontowanych na parkingach systemów to efekt współdziałania wielu systemów informatycznych i mechanicznych - przekazał Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

- W momencie uzyskania informacji o problemie lub niesprawnym urządzeniu, które utrudnia możliwość korzystania z parkingów, tak szybko jak to jest możliwe są wysyłane na miejsce służby techniczne w celu natychmiastowego przywrócenia parkingu do prawidłowego działania. Niektóre usterki można usunąć zdalnie, co zajmuje znacznie mniej czasu. W przypadku problemu z wyjazdem z parkingu ze względu na nieprawidłowy odczyt biletu istnieje możliwość połączenia się za pomocą interkomu znajdującego się w terminalu wjazdowym lub wyjazdowym z operatorem parkingu, który może zdalnie podnieść szlaban - dodał.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

18℃
14℃
Poziom opadów:
1.6 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
8.30 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.