Reklama
Reklama

Miasto walczy z nielegalnymi reklamami. "Prawo musi być respektowane"

fot. Mariusz Wiśniewski / FB
fot. Mariusz Wiśniewski / FB

Rozpoczęły się postępowania administracyjne przeciwko podmiotom nielegalnie wieszającym reklamy wielkoformatowe.

Całą akcję rozpoczął w weekend majowy zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, który za pośrednictwem portalu społecznościowego zaapelował do dwóch firm, by zdjęły swoje reklamy ze ścian budynków od strony ul. Estkowskiego oraz na narożniku ulic Wielkiej i Garbary. Reakcja była niemal natychmiastowa.

Prawo musi być respektowane przez podmioty zajmujące się reklamą w przestrzeni publicznej. Nie ma w tym aspekcie pola do dyskusji. Brak pozwoleń od Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz stosownych zgód od Wydziału Urbanistyki i Architektury nie może być akceptowane. W dodatku ktoś, kto wiesza nielegalnie reklamy wielkoformatowe i bez odpowiedniego zabezpieczenia, może stwarzać zagrożenie życia i zdrowia dla osób znajdujących się w okolicy. Ten wątek prawny też będziemy sprawdzać. Ponadto często prace montażowe były prowadzone w ramach pasa drogowego bez stosownych zgód ZDM, co jest również zabronione -
mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W przypadku nielegalnego rozwieszania w weekend majowy zabezpieczone zostały nagrania z monitoringu miejskiego, na których można zauważyć nadjeżdżające pojazdy oraz moment samego wieszania.

Nagłośnienie tych spraw ma także skłonić do refleksji reklamodawców, by wcześniej weryfikowali czy nośniki, na których będą prezentowane ich produkty, są legalne. Brak tego powoduje, że również wizerunek takich firm może ucierpieć, bo w pewnym sensie jest to przyzwalanie na złe praktyki. Mieszkańcy naszego miasta zdecydowanie negatywnie oceniają brak przestrzegania ładu przestrzennego. Jako Miasto nie jesteśmy przeciwnikami reklam jako takich. One są przecież częścią gospodarki, ale ważne by były legalne oraz uwzględniały kontekst estetyczny czy zabytkowy. W Poznaniu cenimy sobie wolność osobistą i gospodarczą, ale również porządek i przestrzeganie prawa - dodaje Mariusz Wiśniewski.

Jak podkreślają miejscy urzędnicy zainstalowanie reklamy na obiektach indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w tzw. strefach ochrony konserwatorskiej jest możliwe wyłącznie za zgodą Miejskiego Konserwatora Zabytków i po wydaniu, odpowiednio - pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
2℃
Poziom opadów:
4.4 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
11.99 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro