Reklama
Reklama

Umowa na węzeł Grunwaldzka podpisana. Prace budowlane ruszą w przyszłym roku

Wizualizacja inwestycji | fot. UMP, archiwum
Wizualizacja inwestycji | fot. UMP, archiwum

Podpisano umowę z wykonawcą węzła Grunwaldzka.

Inwestycja, w ramach której powstanie m.in. tunel pod torami kolejowymi na granicy Poznania i Plewisk, od dawna budziła sporo emocji. Kiedy już udało się osiągnąć porozumienie pomiędzy samorządami w kwestii finansowania i ogłoszono przetarg, o jego ostatecznym wyniku musiał zdecydować sąd.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Ostatecznie Poznańskie Inwestycje Miejskie mogły podpisać umowę z firmą Budimex. - Podchodzimy do zadania kompleksowo i wraz z przejazdem pod torami wybudujemy węzeł przesiadkowy przy stacji kolejowej Poznań Junikowo. Zależy nam, by mieszkańcy powiatu i Poznania mieli wygodną alternatywę dla samochodów. Podróżni np. z gminy Komorniki będą mogli dojechać autem lub autobusem do węzła i przesiąść się do pociągu. Nie zapominamy też o infrastrukturze rowerowej i chodnikach dla pieszych. Jestem przekonany, że dostępność różnych środków transportu w jednym miejscu zachęci mieszkańców dojeżdżających do centrum Poznania do korzystania z komunikacji publicznej - powiedział prezydent Jacek Jaśkowiak.

W ramach inwestycji powstanie wiadukt kolejowy, a droga zostanie pogłębiona tak, by jej użytkownicy mogli bezkolizyjnie jeździć i przechodzić pod torami. Prace obejmują także budowę lub rozbudowę istniejącego układu komunikacyjnego w rejonie ul. Grunwaldzkiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jak drogi, ścieżki rowerowe, chodniki, zjazdy i przystanki autobusowe, miejsca postojowe oraz parking z układem dróg dojazdowych.

- Wykonawca poprowadzi zadanie w trybie "zaprojektuj i wybuduj", czyli w pierwszej kolejności przygotuje dokumentację projektową oraz uzyska niezbędne decyzje administracyjne i zezwolenia, na co ma niespełna rok. Roboty budowlane rozpoczną się więc na początku 2022 r., a zakończą wiosną 2023 r. - zapowiedział Marcin Gołek, wiceprezes PIM.

Inwestycja pochłonie 95,5 mln zł, a dotacja unijna to 66 mln zł. Poza tym największy wydatek (46,60 proc. pozostałej kwoty) poniesie Poznań. Wkład gminy Komorniki to 29,72 proc., a powiat poznański dorzuci 23,68 proc.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
14.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro