Kończy się wielka rozbudowa fabryki Volkswagen Poznań
Inwestycja trwała 2 lata i kosztowała ponad 2 miliardy złotych.
Rozbudowa fabryki Volkswagen Poznań była związana z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu samochodu - Caddy 5. Rozbudowano halę spawalni, powstała nowa hala logistyczna i połączono tereny fabryki. - Za nami około 90 proc. wszystkich inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu. W tej chwili trwa produkcja samochodów testowych, a przed samym uruchomieniem produkcji seryjnej we wrześniu tego roku, planujemy ostateczną przebudowę zakładu pod nowego Caddy. Produkcja będzie rozwijała się stopniowo, od kilkudziesięciu egzemplarzy w fazie wstępnej do pełnych mocy produkcyjnych, jakie osiągniemy w 2021 roku - wyjaśnia Dietmar Mnich, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu.
Całość pochłonęła 2 miliardy złotych, z czego większość przeznaczono na budowę nowych hal i zakup maszyn. W ramach prac m.in. ulica Smołdzinowska została wcielona na teren zakładu, co pozwoliło na zintegrowanie budynków znajdujących się po jej dwóch stronach. - W kolejnym kroku powstała nowa hala logistyczna, a z nią blisko 46 tys. m2 powierzchni magazynowej mogącej pomieścić 10 tys. pojemników z częściami do produkcji Caddy i T6.1, wśród nich silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe, zbiorniki paliwa. Budowa hali logistycznej w pobliżu obszaru produkcji pozwoliła na wyłączenie z ciągłego obiegu 10 ciężarówek, które dotychczas wykonywały 260 przejazdów na tej trasie Poznań -Swarzędz każdego dnia - wyjaśnia Volkswagen Poznań.
Według fabryki najtrudniejsza była rozbudowa spawalni. - Poza nową halą o powierzchni ponad 14 000 m2 i kubaturze blisko 200.000 m3, spółka zainwestowała także środki w nowoczesną technologię finansując zakup 450 wielofunkcyjnych robotów. Ich zadaniem będzie precyzyjna budowa karoserii Caddy5, której konstrukcja została wzmocniona wysoko wytrzymałościową blachą oraz blachą tłoczoną na gorąco. Prawidłowa obróbka i zgrzewanie tych materiałów wymaga zastosowania trwałych, specjalistycznych urządzeń o podwyższonej sile nacisku. Zastosowanie nowych rozwiązań konstrukcyjnych było jednym z powodów, obok kwestii związanych z ergonomią i humanizacją miejsc pracy, automatyzacji tego obszaru, której stopień po wprowadzonych zmianach zwiększy się z 43% do ponad 80%.
Najpopularniejsze komentarze