Klienci zaczęli wracać do centrów handlowych: wzrost nastąpił w okolicy Dnia Matki
Z raportu przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że coraz więcej konsumentów decyduje się na robienie zakupów w centrach handlowych.
Z danych zawartych w raporcie wynika, że po otwarciu stref gastronomicznych, rozrywkowych i beauty średnia odwiedzalność w centrach handlowych wyniosła powyżej 70%, a w niektórych centrach handlowych dochodził do nawet 79%. Największy wzrost odwiedzalności odnotowano w okolicy Dnia Matki, a konkretnie 25 maja. Wówczas średnia odwiedzalność wyniosła nawet 93% stanu z 2019 roku. Dane przygotowano na podstawie informacji z 90 centrów handlowych w Polsce, które stanowią 1/4 całego rynku w kraju.
- Wspomniane dane różnią się regionalnie. Widać wyraźnie, że są w Polsce regiony, w których klienci chętniej i bardziej masowo ruszyli z powrotem na zakupy. Szczególnie zwrócić uwagę należy tu na Region Południowy (województwa małopolskie oraz śląskie) oraz Południowo-Zachodni (województwa dolnośląskie i opolskie), gdzie średnia liczba klientów była w każdym tygodniu wyższa niż w pozostałych regionach. Najniższe wskaźniki notowane były zazwyczaj w Regionie Wschodnim (województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie i świętokrzyskie) - czytamy w raporcie.
Z raportu wynika także, że coraz więcej klientów czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w centrach handlowych. Deklaruje to 81% klientów.