Reklama
Reklama

"Poznań za pół ceny" w czasach pandemii: akcja przyciągnęła ponad 100 tys. osób

Zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. Jakub Pindych / Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. Jakub Pindych / Materiały prasowe

Ze względu na epidemię koronawirusa akcja odbywała się w internecie i trwała od 2 do 10 maja.

Ograniczenia związane z walką z pandemią koronawirusa dotknęły branżę turystyczną bardzo szybko i w sposób wyjątkowo dotkliwy. Dlatego organizatorzy akcji zdecydowali się wykorzystać budowaną od ponad dekady markę "Poznania za pół ceny", jako narzędzie wsparcia lokalnej branży turystycznej. W wirtualnej edycji nie zabrakło jednak ani usług turystycznych z rabatem, ani programu turystycznego.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

W związku z trudną sytuacją hotele, lokale gastronomiczne, muzea, instytucje kultury i atrakcje turystyczne w praktyce musiały zawiesić swoją działalność, ale aż 38 z nich zdecydowało się zaproponować ofertę voucherów w specjalnych cenach do wykorzystania w przyszłość.

Wśród ofert tegorocznych akcji znalazły się między innymi noclegi od pięciogwiazdkowych hoteli po hostele i apartamenty. Do akcji dołączyły także Brama Poznania, klub piłkarski Lech Poznań czy Muzeum Czekolady. Można było także zamówić wycieczki z poznańskimi przewodnikami.

Tegoroczna edycja była dla nas eksperymentem. Tym bardziej jesteśmy bardzo wdzięczni branży turystycznej, bez której zaangażowania "Poznań za pół ceny" nie mógłby się odbyć - mówi Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, koordynator akcji.

Wyróżnikiem tegorocznej akcji były wirtualne spacery. Odbywały się każdego dnia akcji na profilu Facebookowym "Poznania za pół ceny". Można było zwiedzić dzięki nim poznańskie Stare Miasto, Ostrów Tumski i Dzielnicę Cesarską, a także zajrzeć do Muzeum Broni Pancernej czy Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach.

Jak informują ogranizatorzy dużym powodzeniem cieszył się nietypowy spacer-niespodzianka po Rondzie Kaponiera. Łącznie wszystkie 9 spacerów dotarło do ponad 113 tysięcy internautów. Uzupełnieniem było ponad 23 zwiedzań on-line i 14 inicjatyw towarzyszących lub partnerskich. Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Berlinie akcja zyskała dodatkową promocję na rynku niemieckim. "Poznań za pół ceny" był wspierany także przez inne ZOPOT-y i placówki zajmujące się promocją Polski zagranic - dodają organizatorzy akcji.

Ze względu na ograniczenia w zagranicznym ruchu turystycznym w tym roku skupiamy się na turystyce krajowej, jednak zależy nam również na utrzymaniu działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, które zawsze były istotne dla poznańskiej turystyki. Dlatego cieszymy się, ze wśród nabywców voucherów znaleźli się także turyści z zagranicy - tłumaczy Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, będąca organizatorem akcji planuje już kolejne działania wspierające poznańską turystykę w okresie wychodzenia ze stanu pandemii.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
24.80 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro