W poznańskim urzędzie załatwimy więcej spraw. Można umawiać się na wizyty przez internet
Urząd Miasta Poznania zwiększa liczbę spraw, które można załatwić "w okienku".
Od połowy marca bezpośrednie wizyty w urzędzie były radykalnie ograniczone. Nie można było umówić się na wizytę, a urzędnicy pracowali przede wszystkim zdalnie. Wkrótce zacznie się to zmieniać.
- Zaczynamy etapami rozszerzać zakres obsługi bezpośredniej. Pierwszym krokiem jest przywrócenie możliwość rezerwacji wizyty w urzędzie przez internet oraz zwiększenie liczby klientów obsługiwanych w "okienku". W trosce o bezpieczeństwo wprowadziliśmy limit dotyczące liczby osób przebywających w poczekalniach. Limity te są uzależnione od powierzchni miejsca wyznaczonego na oczekiwanie obsługi. Przyjęliśmy, że będzie to 1 klient na 15m2 - tłumaczył Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania.
Rezerwacji przez internet można dokonać w sprawach prowadzonych przez Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa oraz Wydział Finansowy. W tym celu trzeba wejść na tę stronę.
Rezerwacja można dokonywać również telefonicznie (np. na Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44) i wykorzystując kody QR, które można znaleźć w urzędzie przy ul. Libelta 16/20, Gronowej 22A, 28 Czerwca 1956 r. nr 404 oraz Słowackiego 22.
Szczegółowe informacje o zasadach pracy urzędu znajdują się tutaj.