11 tysięcy pasażerów chce zwrotu kosztów za niewykorzystane bilety długookresowe ZTM
Przez epidemię wielu mieszkańców nie korzysta obecnie z transportu publicznego.
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, około 11 tysięcy wniosków złożono do spółki w sprawie zwrotu kosztów za niewykorzystaną część biletów długookresowych. - Zapewniamy, że na korespondencje dotyczącą zwrotów biletów okresowych odpowiadamy najszybciej jak to możliwe, jeśli jednak czas odpowiedzi się wydłuża, prosimy o cierpliwość i zrozumienie oraz uwzględnienie aktualnych - wyjątkowych okoliczności. ZTM, jak wiele innych firm i urzędów funkcjonuje w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Z uwagi na panujące okoliczności i dynamiczną sytuację kadrową trudno jest nam określać nawet przybliżony termin zwrotu - informuje ZTM.
Zwrot całości kwoty jest możliwy tylko w sytuacji, gdy okres obowiązywania biletu jeszcze się nie rozpoczął. Pasażerowie, którzy mieli bilet długookresowy ważny jeszcze przed epidemią, mogą więc liczyć na zwrot części pieniędzy.
- Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA lub przesłać na adres e-mail: [email protected], podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM - wyjaśniają urzędnicy.
Zwrot można otrzymać za bilety okresowe imienne: normalne, metropolitalne, ulgowe i metropolitalne z ulgą. - Z uwagi na wyjątkowość sytuacji przyjmujemy również wnioski dotyczące zwrotu biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny, jednak w odniesieniu do nich każda sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie. Z uwagi na wyjątkowe okoliczności nie jest konieczny paragon potwierdzający zakup biletu.