Trwa rozbudowa poznańskiej fabryki Volkswagena: powstaje łącznik dla wózków autonomicznych
Dzięki nowemu łącznikowi możliwe będzie wdrożenie dostaw z wykorzystaniem autonomicznych wózków jezdniowych.
W maju ubiegłego roku na terenie fabryki Volkswagen Poznań w Antoninku rozpoczęła się wielka rozbudowa obejmująca m.in. postawienie nowej hali logistycznej oraz powiększenie hali spawania. Same przygotowania terenu wymagały nawiezienia tu 60 tysięcy ton ziemi.
W czerwcu poinformowano o ukończeniu prac przy budowie hali logistycznej na zlecenie Volkswagena. Nie oznaczało to jednak zakończenia rozbudowy. - Budowa łącznika technologicznego rozpoczęła się w sierpniu tego roku. Docelowo tą właśnie drogą, przy wykorzystaniu autonomicznych wózków jezdniowych, transportowane będą części z hali logistycznej do hali montażu - wyjaśnia Volkswagen Poznań.
Autonomiczne wózki jezdniowe oznaczają, że na terenie zakładu nie będą już musiały się poruszać ciężarówki, które obecnie przewożą pojemniki pomiędzy halami. Nowe rozwiązanie będzie szybsze i ograniczy emisję CO2.
Nowy łącznik będzie mieć prawie 200 metrów długości. - W pierwszym etapie wdrożenia rozwiązania (do połowy 2020 roku) transport części odbywać się będzie przy wykorzystaniu elektrycznych wózków jezdniowych, w kolejnej fazie wprowadzone będą elektryczne pojazdy autonomiczne, które w ruchu ciągłym przewozić będą z hali logistycznej do hali montażu części sekwencjonowane i komisjonowane m.in. takie jak: tapicerki, klamki, kierownice, szyby drzwi przednich, uszczelki czy przewody klimatyzacji. Średnia prędkość wózków wynosić będzie ok. 6 km/h. Wartość tej inwestycji to ponad 8 mln złotych, a jej zakończenie planowane jest na początek 2020 roku - dodaje.
W drugiej połowie przyszłego roku zakończy się rozbudowa hali spawalni. To kluczowy etap rozbudowy fabryki. Koszty prac, które są przeprowadzane w zakładzie w 2019 i 2020 roku to 2 miliardy złotych.
Volkswagen Poznań to największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. We wszystkich czterech zakładach zatrudnia ponad 11 tysięcy osób.
Najpopularniejsze komentarze