CH Łacina: wywożą tony ziemi z placu budowy
Na terenie przy rondzie Rataje trwa przygotowywanie terenu do budowy centrum handlowego Łacina. Obecnie wywożone stąd są tony ziemi. Przez ostatnie tygodnie ciężkie wywrotki omijały wąską ulicę Milczańską. Dziś się na niej pojawiły.
Pod koniec maja pisaliśmy, że spółka Apsys, która jest inwestorem centrum handlowego Łacina, może rozpocząć budowę obiektu na terenie w pobliżu ronda Rataje. Podpisano umowę o finansowaniu inwestycji z konsorcjum banków (BGK, Berlin Hyp AG oraz ING Bank Śląski). Całość ma kosztować 290 milionów euro, a umowę kredytową podpisano na kwotę około 190 mln euro. Dodatkowo Apsys otrzymał kredyt na VAT w wysokości 42 mln złotych.
Kilka dni później Apsys przekazał generalnemu wykonawcy, firmie Eiffage Construction SA polecenie rozpoczęcia budowy. - W związku z tym faktem rozpoczęły się prace przygotowawcze, m.in. gromadzenie sprzętu budowlanego i organizacja zaplecza budowy - wyjaśniał nam na początku czerwca Aleksander Rosa, przedstawiciel inwestora.
Dziś z placu budowy wywożone są tony ziemi. Każdego dnia kursują tu ciężkie wywrotki wypełnione materiałem, który nie będzie wykorzystywany w trakcie inwestycji. Przez ostatnie tygodnie wywrotki omijały wąską ulicę Milczańską, której mieszkańcy walczą o wyznaczenie alternatywnej trasy dojazdowej do centrum handlowego. Nie chcą, by sznury samochodów ustawiały się pod oknami ich bloków. W weekend na osiedlowych budynkach i drzewach pojawiły się transparenty z hasłami "Prezydencie Grobelny, gdyby pan tu mieszkał, droga do galerii nie byłaby 60 cm od drzwi!" czy "Prezydencie Grobelny: niech pan nie idzie tą drogą!" (pisaliśmy o tym TUTAJ).
W poniedziałek wywrotki pojawiły się na Milczańskiej i zdenerwowały mieszkańców, którzy podkreślają, że droga nie jest dostosowana do takich obciążeń. Zarząd Dróg Miejskich zaznacza, że inwestor nie ma zgody na obsługę komunikacyjną swojej inwestycji przez ulicę Milczańską. - Zarząd Dróg Miejskich uzgodnił warunki obsługi komunikacyjnej placu budowy Centrum Handlowego Łacina w Poznaniu. W uzgodnionej obsłudze komunikacyjnej placu budowy nie ma zgody na poruszanie się samochodów ciężarowych ulicą Milczańską. Wyznaczono kilka tras i określono godziny poruszania się pojazdów ciężarowych - wyjaśnia Dorota Wesołowska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Od żwirowni pojazdy mogą poruszać się w godzinach 6.00 - 20.00 ulicami Babicką, Głuszyna, Starołęcką, Hetmańską, Żegrze, Wiatraczną i Inflancką, od Lubonia muszą jechać autostradą A-2 przez węzeł przy Dolnej Wildzie, dalej ulicami Krzywoustego, Wiatraczną, Inflancką do zjazdu na teren budowy (od 6.00 do 20.00). Od Komornik mają jeździć autostradą A-2, dalej ulicami Krzywoustego, Wiatraczną, Inflancką do wjazdu na teren budowy (6.00 - 20.00). Wyjazd z budowy od strony ul. Inflanckiej powinien się odbywać ulicami Bobrzańską, Krzywoustego, autostradą A-2 zjazdem na węźle przy ul. Dolna Wilda lub przy ul. Głogowskiej (6.00 - 20.00).
Tymczasem w godzinach 20.00 - 6.00 dojazd na budowę powinien się odbywać ulicami Starołęcką, Zamenhofa, Jana Pawła II. Wyłącznie w tych samych godzinach ciężarówki mogą opuszczać budowę wyjazdem z ul. Krzywoustego na wysokości Pleszewskiej i kierować się na rondo Rataje, Zamenhofa oraz Starołęcką.
Centrum handlowe Łacina ma być gotowe w 2016 roku. Wstępnie skomercjalizowano je na poziomie około 80%. Znajdą się tutaj sklepy m.in. Leroy Merlin, Carrefour, Zara, H&M, Reserved, a także Multikino. Łącznie będzie tu 220 butików, 40 wielkopowierzchniowych i średniopowierzchniowych sklepów, 40 restauracji i kawiarni, a także 3300 miejsc parkingowych.
Ze wstępnych informacji wynika, że w trakcie budowy na terenie CH Łacina pracować będzie 3000 osób, a po otwarciu obiektu - nawet 3500 osób.
Najpopularniejsze komentarze