Reklama

Kibice Lecha Poznań pasażerami drugiej kategorii? Czytelnik skarży się na tabor, MPK odpowiada

fot. Czytelnik
fot. Czytelnik

8 kwietnia do naszej redakcji napisał Czytelnik, kibic Lecha Poznań. - Wczoraj (07.04.2024) odbył się kolejny mecz Lecha. I znów kibice na dojazd otrzymali najgorszy tabor w postaci wysokopodłogowych stopiątek. A przecież to niedziela, do tego trasy skrócone z uwagi na remont dworca Junikowo, więc do dyspozycji jest znacznie więcej wagonów - napisał. - Nawet w dniu wyborów nie zadbano o tę jakże sporą grupę poznaniaków! Warto przypomnieć, że w trakcie Euro 2012 na stadion kierowano wyłącznie najnowsze tramwaje. Co się zmieniło? - dopytuje. - Dlaczego na mecz nie można dojechać w komfortowych warunkach - pojemnych, klimatyzowanych pojazdach - szczególnie, gdy temperatura sięga 27 stopni! Jak zwykle nie działał też system informacji pasażerskiej wskazujący rzeczywistą godzinę przyjazdu pojazdu gdyż motorniczowie nie potrafili poprawnie zalogować się do systemu i te dodatkowe tramwaje nie były wskazywane zarówno na przystankach jak i w aplikacjach. I na koniec jeszcze kwestia kursów zjazdowych - tramwaje przejeżdżały przez całe miasto (np. z Miłostowa na Głogowską) jednak nie były dostępne dla pasażerów. Dlaczego? Komunikacja jest dla mieszkańców a nie na odwrót! - dodaje.

Tego samego dnia zapytaliśmy o sprawę MPK Poznań. Dziś otrzymaliśmy odpowiedź. - MPK Poznań posiada obecnie 227 pociągów tramwajowych. 25 z nich to składy 105Na - tramwaje tego typu są stale wykorzystywane do codziennej obsługi linii komunikacyjnych (tabor ekspediowany jest na linie w taki sposób, aby żaden obszar miasta nie był obsługiwany wyłącznie przez wysokopodłogowe wagony starszego typu). Przewóz pasażerów jest realizowany zgodnie z zamówieniem Organizatora publicznego transportu zbiorowego - podkreśla Agnieszka Smogulecka z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

- W ramach wzmocnień komunikacji miejskiej w związku z rozgrywanymi meczami dodatkowe kursy są realizowane do przystanku Budziszyńska - kursy są uwzględniane w elektronicznych rozkładach jazdy oraz w systemie dynamicznej informacji pasażerskiej. Po zakończeniu meczu przewóz pasażerów odbywa się od przystanku Stadion Miejski w kierunku centrum - decyzje o godzinie rozpoczęcia kursu odwozowego i linii, na którą tramwaj zostanie skierowany podejmują w oparciu o bieżącą sytuację służby Nadzoru Ruchu. Po wykonaniu dodatkowych kursów tramwaje nadal pozostają do dyspozycji dyżurnych ruchu oraz Centrali Nadzoru Ruchu w celu ewentualnego wykonania kursów liniowych. Dopiero, gdy wsparcie nie jest konieczne zjeżdżają do zajezdni - z uwagi na to, że jest to przejazd techniczny odbywa się bez pasażerów (jak na załączonych zdjęciach) - dodaje.

- Systemami informacji pasażerskiej zarządza Organizator publicznego transportu zbiorowego. Natomiast po weryfikacji danych w systemach wspomagających pracę przewoźnika należy podkreślić, że stwierdzenie jakoby "motorniczowie nie potrafili poprawnie zalogować się do systemu" jest nieprawdziwe, a przez to wprowadzające Czytelników w błąd, a także krzywdzące dla grupy osób zatrudnionych w MPK Poznań na stanowisku motorniczy - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

19℃
10℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
24 km
Stan powietrza
PM2.5
6.83 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro