Reklama
Reklama

Poznań Główny: numeracja peronów do zmiany?

fot. czytelnik
fot. czytelnik

Zdaniem naszego czytelnika, numeracja peronów na dworcu Poznań Główny jest nielogiczna.

Numeracja poznańskich peronów to temat wzbudzający emocje i powracający od lat. Patrząc na stary Poznań Główny od strony mostu Dworcowego po lewej stronie budynku znajdują się perony 1,2 i 3 (jedynka najbliżej budynku, trójka najdalej), a po prawej stronie perony 4, 5, 6 i 7 (czwórka najbliżej, siódemka najdalej).

Nie czekaj. Od 1 stycznia 2024 r. korzystanie z bezklasowych kotłów jest karalne. 2 stycznia 2025 r. rusza kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA


Nasz czytelnik Krzysztof zauważa, że budowa nowego peronu, która rozpoczęła się we wrześniu, jest idealnym i prawdopodobnie jedynym momentem, by wprowadzić "porządek w numeracji". - Okazuje się jednak, że kolejarze tkwią w swojej rzeczywistości i nie mają potrzeby jakichkolwiek zmian - pisze. - Spółka nie planuje zmiany numeracji peronów. Nowy peron o planowanej numeracji 3a zostanie zbudowany między torem nr 33 a nowo projektowanym torem nr 16, który zostanie zlokalizowany od strony centrum handlowego Avenida - informuje PKP PLK w odpowiedzi na pytania Krzysztofa.

- Czyli będzie tak, że peron 4a jest przedłużeniem peronu 4 w kierunku południowym, peron 2a jest przedłużeniem peronu 2 w kierunku północnym, ale 3a nie będzie już przedłużeniem peronu 3, tylko będzie obok niego. Przecież to logiczne. O kolejności samych numerów, czy o XIX-wiecznej zasadzie numerowania torów nie wspominając - pisze Krzysztof.

Radosław Śledziński z PKP PLK zapewnia, że nazwa peronu "3a" dla nowego obiektu nie jest jeszcze przesądzona. - To wyłącznie numeracja robocza. Ostateczna decyzja, jaki będzie mieć numer nowy peron, jeszcze nie zapadła. Na pewno zapadnie do czasu wybudowania tego peronu, czyli do 2022 roku - zapewnia.

Przypomnijmy, że inwestycja ruszyła we wrześniu i zakłada wybudowanie nowego peronu, nowego toru, a także przedłużenie przejścia podziemnego pod nowy peron i doprowadzenie go aż do dworca autobusowego. Całość będzie kosztować blisko 100 mln złotych netto. Wykonawcą jest Colas Rail. Prace mają się zakończyć do marca 2022 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
28.60 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro