Reklama
Reklama

Folwarczna prawie gotowa: piękny asfalt i fragment z... betonowej kostki

fot. czytelnik
fot. czytelnik

Jak ustaliliśmy, prace związane z budową ulicy Folwarcznej mają się zakończyć 20 października. Jeden z odcinków nie wygląda jednak imponująco.

Na ulicę Folwarczną w "nowym" kształcie mieszkańcy czekają od lat. Teraz budowa dobiega końca, ale jak zwraca uwagę nasz czytelnik, inwestycja ma jeden mankament. - Zakres inwestycji nowo budowanej ulicy kończy się przy przejeździe kolejowym oddalonym od drogi wjazdowej na os. Przemysława o około 60 m. Odcinek łączący jest wykonany z kostek betonowych, tzw. trylinki. Po prostu fantastycznie - pisze.

Za inwestycję odpowiadają Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Zakres, o który pytają mieszkańcy, jest poza zakresem realizowanej przez nas inwestycji i ewentualne wnioski o remont / przebudowę tego odcinka należałoby kierować do ZDM - tłumaczy Maja Chłopocka-Nowak z PIM.

Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że głównym założeniem budowy ulicy Folwarcznej było "poprawienie komunikacji tej części miasta z innymi rejonami Poznania". - Przygotowana została koncepcja i projekt, zgodnie z którymi część ul. Folwarcznej została wybudowana w nowym śladzie, a część na już istniejącym fragmencie - mówi Marcin Idczak z ZDM.

- Nowa ulica Folwarczna ma za zadanie zapewnić skomunikowanie (głównie) z przystankami tramwajowymi na Franowie, ale też usprawnić ruch samochodowy. W celu zapewniania optymalnej funkcjonalności ulicy, ograniczono liczbę przejazdów przez bocznicę kolejową do jednego (z dwóch). Dlatego wybudowany został nowy odcinek ul. Folwarcznej w okolicy osiedla (PTBS). Jako, że ulica Folwarczna w części zyskała nowy przebieg, który w połączeniu z przebudowanym odcinkiem jest najbardziej optymalny dla komunikacji w tym rejonie, w projekcie nie uwzględniono przebudowy fragmentu starej drogi - dodaje.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
11.80 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro