Jeden z symboli Poznania kończy 16 lat: zobacz jak powstawał Stary Browar
Choć Stary Browar skończy 16 lat dopiero 5 listopada, świętowanie zaczyna się już w najbliższy weekend.
Wiosną 2002 roku przy skrzyżowaniu ulic Półwiejskiej i Kościuszki próżno było szukać Starego Browaru. Plac budowy przekazano wykonawcy - firmie PORR Projekt Und Hochbau A.G. - 29 maja, a pierwszą łopatę wbito 3 dni później. Historia najsłynniejszego poznańskiego centrum handlowego zaczęła się jednak kilka lat wcześniej.
W 1998 roku spółka Grażyny Kulczyk Fortis "Nowy Stary Browar" wykupiła od firmy Lech Browary Wielkopolskie nieruchomości przy ulicy Półwiejskiej w centrum Poznania. Po nabyciu innych gruntów w okolicy, w 2002 roku mogła się rozpocząć budowa dzisiejszego Starego Browaru.
Intensywne prace rozpoczęły się w czerwcu. W połowie miesiąca wyburzano część budynku produkcyjnego. Pod koniec czerwca przy Willi odbyło się uroczyste wmurowanie Kamienia Węgielnego pod inwestycję. W uroczystości wzięli udział m.in. Grażyna Kulczyk, Ryszard Grobelny oraz ojciec Jan Góra. Z tej okazji w parku tuż obok wystawiono operę "Rigoletto".
Budowa pierwszej części Starego Browaru przebiegła zgodnie z planem i zakończyła się w 2003 roku. Początkowo mieściło się tu ponad 100 sklepów, restauracje i kawiarnie. W kwietniu 2004 roku otwarto Dziedziniec Sztuki w obiekcie, a w marcu 2007 roku - drugie skrzydło znane jako Pasaż.
Dziś Stary Browar to jeden z symboli współczesnego Poznania. Od 2015 roku jego właścicielem nie jest już spółka Grażyny Kulczyk. Obiekt sprzedano za przybliżoną kwotę 290 mln euro, a jego właścicielem został fundusz Deutsche Asset & Management zajmujący się inwestowaniem na rynku nieruchomości.
Choć 16 lat od otwarcia Starego Browaru minie 5 listopada, świętowanie rozpoczyna się już teraz. W najbliższą sobotę w parku przy obiekcie odbędzie się urodzinowy koncert, którego gwiazdą będzie Katarzyna Nosowska. Rozpocznie się o 20.00, a wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. A to dopiero początek. - 5 listopada zainaugurujemy wystawę, która dla naszej publiczności będzie kompletnym zaskoczeniem. Zdradzę na razie, że będzie to prezentacja zagranicznego twórcy, absolutnie wymykającego się definicjom. Poruszającego się płynnie między modą, sztuką, designem. Niczego podobnego nie było dotychczas w Poznaniu i w Polsce - mówi Joanna Tupalska, dyrektor marketingu Starego Browaru. Spodziewać się można także "atrakcji zakupowych" w postaci promocji i rabatów.
Najpopularniejsze komentarze