Reklama
Reklama

Kilkadziesiąt sklepów Tesco w Polsce do zamknięcia

fot. Ross Brown/freeimages.com

Trwają zwolnienia grupowe, ale wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek gigantycznych zmian.

Jak podają wiadomoscihandlowe.pl, sieć Tesco zdecydowała się na pozostanie w Polsce z tylko dwoma formatami sklepów: kompaktowymi hipermarketami oraz supermarketami. Na koniec roku finansowego 2018/2019 Tesco w Polsce liczyło 353 sklepy. W pierwszym półroczu bieżącego roku zamknięto 8 sklepów, co dale liczbę 345. Tymczasem plany są takie, by w naszym kraju działało 97 hipermarketów i 216 supermarketów. To razem 313. Do zamknięcia przewidziano więc kolejne 32 sklepy. To natomiast oznacza kolejne grupowe zwolnienia w przyszłości.

Nie wiadomo kiedy konkretnie sklepy będą zamykane - ma to następować sukcesywnie. Do lutego przyszłego roku sieć chce ograniczyć powierzchnię sprzedaży w naszym kraju o 115 tysięcy metrów kwadratowych. To mniej więcej 1/6 dotychczasowej powierzchni, jaką dysponowało Tesco w Polsce. Docelowo w Polsce powierzchnia sprzedaży ma wynieść ponad 300 tysięcy metrów kwadratowych - mniej więcej połowę dotychczasowej.

Przypomnijmy, że w Wielkopolsce działa kilkanaście sklepów Tesco. Od sierpnia trwa fala zwolnień grupowych w sklepach sieci. Pracę straci ponad 4200 osób, również w naszym regionie. Sieć podaje, że przyczyną zwolnień jest nie tylko zamknięcie wybranych sklepów, ale też zamknięcie działów w wybranych sklepach, zmiany struktur i redukcja zatrudnienia w hipermarketach oraz zakończenie dotychczasowych procesów zmian dotyczących struktur organizacyjnych sklepów, zamykanych jednostek oraz biura głównego.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
24.89 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.