Poznań żegna się z "Helmutami": ich miejsce zajmą nowoczesne Moderusy Gamma
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca roku po poznańskich torowiskach nie będą już jeździć tramwaje Helmuty.
Już w weekend poznańskie MPK, w ramach sezonowego pożegnania linii turystycznych i kolejki Maltanka, postanowiło zorganizować sentymentalną podróż Helmutom, czyli tramwajom GT8. Przejechały w okolicach wszystkich trzech zajezdni, w których wagony tego typu były garażowane w trakcie użytkowania przez MPK Poznań. Były to zajezdnie przy ulicy Gajowej, Franowo i Madalińskiego.
Jak zdradza Iwona Gajdzińska z MPK Poznań, obecnie na trasy wyjeżdża 14 Helmutów, z czego 5 dwukierunkowych. - Te, które wycofujemy, przeznaczone są do kasacji. Ich miejsce zajmują oczywiście Moderusy Gamma. Odebraliśmy już 30 jednokierunkowych i 5 dwukierunkowych. Następne dwa przechodzą właśnie odbiory techniczne - mówi.
Dostawy Moderusów Gamma mają się zakończyć w tym roku. Do Poznania trafi ich jeszcze 15. - Wtedy Helmuty znikną z naszych torowisk - dodaje Gajdzińska. Choć MPK pozostawi w swoim taborze 5 dwukierunkowych Helmutów. Mają być rezerwą, wykorzystywaną sporadycznie, gdy pojazdy niskopodłogowe będą naprawiane po kolizjach czy awariach.
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku dwukierunkowy Moderus Gamma zdobył główną nagrodę w kategorii Tabor Szynowy, w Konkursie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej o nagrodę im. Prof. Jana Podoskiego, przyznawaną dla najlepszych wyrobów i innowacyjnych rozwiązań technicznych oraz nowoczesnych technologii przeznaczonych dla trakcji elektrycznej w komunikacji miejskiej. - Można powiedzieć, że zakupione przez nas tramwaje zyskują na wartości, choć płacimy za nie tyle, co w kontrakcie - żartobliwie kwituje Marek Grzybowski, wiceprezes poznańskiego MPK.
Przypomnijmy, że poznańskie MPK za 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych płaci prawie 400 milionów złotych.
Najpopularniejsze komentarze